برگزاری جشنواره نوروز و نمايشگاه بهارانه در باغ راه كيش

جشنواره نوروز باستاني و نمايشگاه بهارانه از 25 اسفند در باغ راه جزيره كيش آغاز مي شود

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اين جشنواره  با هدف بهره مندي از ظرفيت ها و امكانات جزيره كيش و ايجاد فضايي شاد و مفرح در جهت جذب گردشگران بيشتر و تامين بخشي از كالا و خدمات مورد نياز ساكنان و مسافران از 25 اسفند در مسير باغ راه و محوطه هاي جانبي آن آغاز مي شود .

در اين جشنواره و نمايشگاه برنامه هاي مهيج و متنوعي براي خانواده ها و كودكان در نظر گرفته شده است كه با حضور هنرمندان و بازيگران سرشناس كشورمان و پيشكسوتان عرصه هنر لحظات شاد و خاطره انگيزي را براي ساكنان وگردشگران به ارمغان مي آورد. همچنين ارائه خدمات و تخفيفات ويژه و برگزاري مراسم شاد براي استقبال از نوروز و تقويت صميميت و همدلي دربين ساكنان و گردشگران جزيره كيش قلب تپنده خليج فارس از ديگر اهداف برگزاري جشنواره نوروزي و نمايشگاه بهارانه است.  

 اجراي آيين ويژه تحويل سال نو همراه با نواي سنتي، برپايي نمايشگاه صنايع دستي، سوغات، سفره هاي هفت سين، هدايا و محصولات فرهنگي استان ها، اجراي موسيقي سنتي  و آواي محلي اقوام ايراني، جنگ شادي  به همراه ساز و دهل محلي هر قوم در كنار دروازه هاي ورودي كه هريك نماد يك استان است، عرضه غذاهاي سنتي و محلي، برپايي مسابقات آشپزي و اهداء جوايز ارزنده ،مسابقه و سرگرمي، تردستي ،شعبده بازي، نقالي و شاهنامه خواني از جمله بخش ها و برنامه هاي متنوع نمايشگاه بهارانه و جشنواره نوروز باستاني در كيش است كه به همت شركت سرمايه گذاري و توسعه كيش برگزار مي شود.

برپايي ايستگاه شادماني كودكان و برنامه نقاشي، خلاقيت ذهني، گريم و بازيهاي كودكانه، اجراي نمايش عروسكي با موسيقي زنده  نيز از بخش هاي ويژه كودكان و نوجوانان  در طول برگزاري اين جشنواره است .

جشنواره نوروز باستاني و نمايشگاه بهارانه  تا 13 فروردين در محل باغ راه جزيره كيش ادامه خواهد داشت .