برگزاری اولین همایش مدیران ایمنی صنعت هوانوردی کشور در کیش

اولین همایش دو روزه مدیران ایمنی صنعت هوانوردی کشور در جزیره کیش آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این همایش صبح چهارشنبه 30 دی با حضور دکتر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر مه آبادی رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، دکتر عابدزاده معاون وزیر راه و شهر سازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور، مهندس رحیمی مدیر ایمنی شرکت فرودگاه های کشور و جمعی از مدیران و معاونان صنعت هوانوردی کشور در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش آغاز به کار کرد.

در این همایش دکتر مونسان ضمن تبریک نتایج مذاکرات 1+5 و لغو تحریم های 30 ساله علیه مردم شریف ایران، گزارشی در خصوص اقدامات انجام گرفته در زمینه زیر ساخت های عمرانی و زیر بنایی بندرگاهی و فرودگاهی در جزیره کیش ارائه داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تحریم ها به عنوان وزنه ای که پای اقتصاد کشور را در مسیر رشد و توسعه بسته بود گفت: صنعت هوانوردی یکی از مولفه های توسعه در هر کشور است و وجود تحریم ها بار سنگینی بر بدنه این صنعت بود که خوشبختانه امروز به همت تیم مذاکره کننده و حمایت های مردم غیور ایران شاهد رفع تحریم ها و آغاز دوران جدیدی در مسیر توسعه کشور هستیم.

دکتر مه آبادی مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور به عنوان اولین پایه گذار مدیریت ایمنی  هوانوردی در کشور در خصوص سیاست ها و اهداف ایمنی شرکت فرودگاه های کشور گفت: ایمنی به عنوان مولفه ای درآمد زا و کاهش دهنده هزینه ها در دنیای کنونی مطرح است و به نوعی سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی فرهنگ سازی و ایجاد اخلاق ایمنی درکارکنان و سلسله مراتب هوانوردی کشور از ضرورت های ایمنی در هوانوردی دانست و افزود: اخلاق ایمنی باید به عنوان یک صفت همه گیر در جامعه هوانوردی ایران جلوه گر شود.

 مهندس عابد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در این همایش به ارائه برنامه ایمنی هوانوردی کشور پرداخت و گفت: امروز کشور ما در حد بالای امنیت قرار دارد اما از نظر ایمنی در صنعت هوانوردی جای کار زیادی است.

در این همایش اولین خط مشی ایمنی شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور  رونمایی و توسط دکتر مه آبادی امضاء شد.

شایان ذکر است در حاشیه این همایش کارگاه برنامه استقرار سیستم مدیریت ایمنی و امکان سنجی استقرار این سیستم در فرودگاه برگزار می شود و تیم های مختلف فرودگاهی نیز گزارشی از عملکرد خود ارائه خواهند کرد.

اولین همایش دو روزه مدیران ایمنی صنعت هوانوردی کشور در جزیره کیش پنجشنبه یکم بهمن ماه به کار خود پایان خواهد داد.