برگزاری اولین نمايشگاه بين المللي طلا و جواهرات در جزیره کیش

زيباترين و جديدترين طرح هاي توليدي صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در اولين نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي جزيره کيش در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در اين نمايشگاه بيش از 120 شرکت، کارگاه، واحد توليدي وکارخانه سازنده و توليده کننده داخلي و خارجي از 12 تا 15 آبان ، جدید ترين توليدات خود را در معرض نمايش عموم مي گذارند.

در اين نمايشگاه انواع سرويس هاي مختلف طلا و جواهر( گردنبند، گوشواره، دسبند، زنجير)، انواع سنگ هاي قيمتي، انواع جواهرات، انواع فيروزه ها، دستگاههاي مدرن توليد داخل طلا و جواهر ،انواع شيشه هاي ضد گلوله و مقام در برابر زلزله، انواع دستگاهها و سيستم هاي حکاکي ، دستگاههاي جديد ريخته گري و سازنده مصنوعات طلا و پلاتين، دستگاههاي برش و حالت دهنده طلا ، دستگاههاي ميکرو جوش نقطه اي طلا و جواهرات،دستگاه هاي مدل سازي با حجم توليد بسيار بالا، کوره هاي ذوب طلا ، ابزارآلات، دستگاههاي ساخت زيورآلات ، دستگاههاي تصفيه طلا ،انواع صندوق هاي نسوز و درب هاي ضد سرقت، دستگاههاي توليد شمش و ديگر تجهيزات و صنايع وابسته ارائه مي شود و در معرض ديد علاقه مندان قرار مي گيرد.

رئيس ستاد برگزاري اين نمايشگاه گفت: نمايشگاه طلا و جواهر کيش با وجود اينکه براي نخستين بار برگزار مي شود، با استقبال خوبي مواجه شده است و علاوه بر شرکت ها و کارگاه هاي داخلي، توليدکنندگاني از کشورهاي ترکيه، ايتاليادر این نمایشگاه شرکت کرده اند و تايلند و هند نيز به عنوان بازدید کننده  حضور خواهند داشت.

محمود بندرچي ، مشارکت و همدلي فعالان صنف طلا و جواهر را در تداوم اين نمايشگاه بسيار مهم دانست و افزود: اين نمايشگاه در سه حوزه " ابزار و تجهيزات و ادوات ماشين سازي"، " سازندگان طلا و جواهر، سنگهاي قيمتي و نيمه قيمتي" و " فروش و بازرگاني" برگزار مي شود.

وي با بين اينکه در اين نمايشگاه طلا و جواهر ساخت کارخانه ها و کارگاههاي داخلي و خارجي ارائه مي شود ، گفت: در حاشيه برپايي اين نمايشگاه، کارگاه هاي مختلف آموزش ساخت و تعميرات طلا و جواهر و همچنين ساخت و توليد همزمان قطعات ريز طلا و جواهر نيز برگزار خواهد شد.

بندرچي خاطرنشان کرد: قرار است چند هيئت بازرگاني و تجاري از کشورهاي مختلف در روزهاي برگزاري نمايشگاه بين المللي طلا، جواهر، نقره و سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمت کيش، با حضور در محل نمايشگاه از پيشرفت هاي اين صنعت گرانبهاي کشورمان بازديد کنند.

وی آشنايي توليدکنندگان و صادرکنندگان با محصولات ، ماشين آلات و فناوريهاي نوين در بخش توليد و صادرات و همچنين معرفي توانمندي هاي داخلي و ارائه دورنمايي از توليد و صادرات مصنوعات طلا و جواهر کشور را از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست.

اين نمايشگاه با مجوز سازمان توسعه تجارت ايران و همکاري و حمايت کميسيون تخصصي طلا و جواهر کشور، اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر، اتحاديه طلا و جواهر اصفهان، مشهد، تبريز، همدان و ساير اتحاديه هاي کشور برپا مي شود و از 12 تا 15 آبان ماه هر روز از ساعت 17 تا 22 در تالار شهر جزيره کيش آماده بازديد علاقمندان خواهد بود.