برگزاری 2 کارگاه آموزش روزنامه‌ نگاری در معاونت فرهنگی

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش دو کارگاه روزنامه نگاری ویژه اهالی رسانه و فعالان روابط عمومی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌ الملل سازمان منطه آزاد کیش، برگزاری این دو کارگاه در راستای تقویت توان فعالان رسانه در کیش است و تدریس این کارگاه ها به عهده دو استاد شناخته شده ارتباطات ایران است.

کارگاه اول، تحت عنوان «اصول روزنامه نگاری» چهارشنبه 18 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 12 است؛ دکتر محمد مهدی فرقانی، استاد دانشگاه و رییس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی مدرس این کارگاه است.

کارگاه دوم، تحت عنوان «نگارش رسانه‌ای» پنج شنبه 19 بهمن ماه از ساعت 9 صبح تا 12 برگزار می شود؛ دکتر مهدخت بروجردی علوی، استاد روزنامه نگاری و روابط عمومی و مدیرکل پیشین روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استاد این کارگاه است.

فرقانی، فارغ التحصیل دوره کارشناسی روزنامه نگاری، کارشناسی ارشد و دکترای علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

وی از سال 1378 تا آبان 1382 رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات رسانه‌ها بود و پس از آن هم ریاست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی را بر عهده داشت.

همکاری با روزنامه کیهان، به عنوان خبرنگار، گزارشگر، دبیر سرویس، عضو شورای سر دبیری و عضو شورای تیتر روزنامه در فاصله سال‌های 1351 تا 1375 از دیگر سوابق این استاد برجسته علوم ارتباطات است.

بروجردی علوی، مدرس دیگر دوره‌های فوق هم عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که طی چند دوره مدیرکلی روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را در کارنامه دارد.

وی سابقه عضویت در کمیته انتخاب روابط عمومی‌های برتر را دارد.

دانشجویان و فارغ‌ التحصیلان رشته‌های ارتباطی با کتاب‌های تألیفی مهدخت بروجردی علوی مانند کتاب‌های «سبک‌های خبرنویسی» و «نگارش رسانه‌ای» و همچنین با آثار ترجمه‌ای او نظیر کتاب‌های «ارتباطات رسانه‌ای در عمل»، «تحلیل محتوای روش‌های کمی ارتباطی» و «تحلیل پیام‌های رسانه‌ای» آشنا هستند.

وی در حال حاضر سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی است.