برگزاري آيين درختكاري با حضور معاون رييس جمهور در كيش

مراسم درختكاري با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان محيط زيست در جزيره كيش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، در اين مراسم كه با حضور عيسي كلانتري معاون رييس جمهور و رييس سازمان محيط زيست، دكتر محمد ابراهيم انصاري لاري رييس هيات مديره و مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، مسئولان محلي و دكتر اسلامي عضو انجمن زيست بوم كيش برگزار شد.

 معاون رييس جمهور از حضور مديران و مسئولان دوستدار محيط زيست در جزيره كيش به عنوان فرصتي ارزشمند براي ايجاد توسعه پايدار بر محور حفظ محيط زيست ياد كرد.

كلانتري با اشاره به مشكلات زيست محيطي مناطق مختلف كشور گفت: جزيره كيش پس از بيرجند دومين شهر پاكيزه كشور است و به همت مديران حوزه شهري و با پشتوانه گروهها و انجمن هاي مردم نهاد حافظ محيط زيست مي تواند پايگاه آموزشي براي حفاظت از محيط زيست باشد.

رييس سازمان محيط زيست كشور با تاكيد بر لزوم آموزش در كنار طرح قوانين باز دارنده افزود: با توجه به مشكل كم آبي نياز است مسئولان امور شهري گونه هاي گياهي را انتخاب كنند كه از نظر شرايط نگهداري نياز به صرف آب كمتري دارند.

مديرعامل شركت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد كيش نيز در اين مراسم ضمن تقدير از گروههاي مردم نهاد كه با تامين گونه هاي گياهي بومي و سازگار مورد نياز براي آغاز طرح درختكاري، گام موثري در جهت توسعه فضاي سبز كيش برداشته اند گفت: ضلع جنوبي پارك آهوان حدود سه سال پيش فنس كشي شده و حدود ٢٠٠ راس آهوي ايراني در اين منطقه زندگي مي كنند.

محمدي افزود: طرح درختكاري در حاشيه پارك آهوان اجرا مي شود و در اين طرح در ٥٠٠ نقطه بيش از دو متر مكعب حفاري و خاكريزي انجام شده و با كاشت درختان با فاصله ٥ متر از هم مساحتي ٢ و نيم كيلومتري پوشيده از درخت خواهد شد.

وي توسعه و حفظ فضاي سبز كيش را يكي از ماموريت هاي سازمان منطقه آزاد كيش برشمرد و گفت: علاوه بر طرح درختكاري، پروژه شهر بدون پلاستيك، اقدام ديگري است كه با هدف حفظ محيط زيست جزيره كيش در حال بررسي است و به زودي اجرايي مي شود.

دكتر اسلامي عضو انجمن زيست بوم كيش نيز با ابراز خرسندي از رويكرد مسئولان و مديران سازمان منطقه آزاد كيش در خصوص توسعه پايدار بر محور حفظ محيط زيست گفت: در همه دنيا سازمانهاي مردم نهاد محور توسعه هستند به همين منظور در اين انجمن در جهت توسعه جزيره كيش با اين ايده كه هركس گامي براي كمك به ديگران بردارد فعاليت مي كنيم.

وي تاكيد كرد: استفاده از گونه هاي گياهي سازگار با شرايط و حفاظت از منابعي مانند ساحل، مرجان ها، پرندگان و هر نوع گونه ناياب گياهي و جانوري از برنامه هاي اين انجمن است.

گفتني است در پايان اين مراسم كه صبح جمعه ٢٠ بهمن برگزار شد با كاشت نهال توسط رييس سازمان محيط زيست، مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، ديگر مسئولان حاضر و شهروندان، طرح درختكاري در جزيره كيش آغاز شد.

Image title