برپایی هفته فیلم اروپایی 2019 در کیش و 7 شهر کشور

سومین دوره هفته فیلم اروپایی با فیلم هایی از بیست کشور به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی اروپا در جزیره کیش و 7 شهر کشور برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این رویداد فرهنگی حاصل تلاش گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) است که با حضور برخی سفرای کشورهای اروپایی، فیلم سازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی شنبه 18 خرداد در خانه هنرمندان ایران آغاز بکار می کند. در مراسم افتتاحیه، دو فیلم «دره تاریک» از اتریش و «ارتش خاموش» از هلند برای حاضران به نمایش در می آید.

در سومین دوره هفته فیلم اروپایی 2019 که تا ۲۷ خرداد ادامه خواهد داشت، ۲۰ فیلم برجسته اروپایی در سینما لبخند جزیره کیش و سینماهای بابل، اصفهان، کرمان، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش در می آید.

این فیلم ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوییس و انگلستان انتخاب و نمایش داده خواهند شد.

فیلم های سومین هفته فیلم اروپایی 2019 در سینما لبخند کیش در دو سانس ساعت 16 و 18 اکران می شود و ورود برای عموم آزاد و رایگان است.

همچنین سینماهای خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، پردیس گلستان شیراز، پردیس هویزه مشهد، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سیتی سنتر اصفهان، تماشاخانه پارس کرمان و سالن سینمای «هنر و تجربه» بابل در برگزاری هفته فیلم اروپایی 2019 مشارکت خواهند کرد.

در بخش جنبی هفته فیلم، پنج کارگاه با حضور تهیه کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوییس با موضوع فیلم های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار می شود.

لازم به ذکر است دوره قبل اکران فیلم های منتخب اروپا پارسال از ۲۰ تا ۲۷ مهردر ۶ شهرکشور از جمله تهران، شیراز، تبریز، اصفهان، کرمان، بابل برگزار شده بود.