برپایی ایستگاه سلامت ونمایشگاه خطرسنجی بیماریهای قلبی، مغزی و سرطان به مناسبت هفته سلامت

به مناسبت هفته سلامت، ایستگاه سلامت ونمایشگاه خطرسنجی بیماریهای قلبی، مغزی و سرطان در فرهنگسراهای کیش درحال برگزاریست.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمد رضا رضانیا گفت : یکم تا هفتم اردیبهشت همزمان با هفته سلامت برنامه های متنوعی درجزیره کیش برگزار می شود. برپایی نمایشگاه وایستگاه سلامت از جمله برنامه های گرامیداشت هفته سلامت با شعار پوشش همگانی سلامت ، برای همه در همه جا است که در دو فرهنگسرای کیش میزبان خانواده ها است.

وی افزود : نمایشگاه و ایستگاه سلامت، یکم تاسوم اردیبهشت در فرهنگسرا ی سنایی  و چهارم تا ششم اردیبهشت در فرهنگسرای مینا واقع در پارک خانواده  پذیرای خانواده ها است وکارشناسان بهداشت ضمن ارائه آموزش های لازم، مشاوره های روانشناسی ، مشاوره ایدز و، تغذیه و تست فشار خون، عوامل تاثیرگذار بر سلامت و روش های خطرسنجی بیماری های قلبی و عروقی را به مراجعین آموزش می‌دهند.

به گفته رییس مرکز توسعه سلامت، هدف از برگزاری این نمایشگاه تاکید براهمیت سلامت مردم و تاثیر آن درجامعه است و خانواده ها می‌توانند با خطراتی که سلامت انسان را به خصوص در بحث بیماریهای غیر واگیر تهدید می‌کند، آشنا شوند و در این رابطه با کسب اطلاعات لازم، در راه پیشگیری از این خطرات و رفع آن گام بردارند.

گفتنی است کم تحرکی و تغذیه ناصحیح، وزن بالا، ابتلای به فشارخون و دیابت و مصرف سیگارو الکل مجموعه عواملی هستند که سلامت انسان را در بیماری های مزمن به خطر می اندازند.