برند گردشگری کیش را با خدمات نامطلوب خراب نکنیم

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش: آسیب های ناشی از ارائه خدمات نامطلوب توسط یک مجموعه به کل گردشگری کیش آسیب می زند .

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمد محب خدایی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص مطالب منتشره در مورد مشکلات هتل ارم و پلمپ این هتل گفت: هتل ارم پس از ماهها دریافت اخطارهای قانونی، عدم رعایت اصول هتلداری و عدم توجه به فرصتهایی که به دفعات طی 30 ماه گذشته داده شده اعمال قانون شده است.

به گفته خدایی استانداردهای هتلداری در جزیره کیش توسط کمیته نظارت که متشکل از نمایندگان جوامع هتلداران، آژانس داران، بازاریان، رستوران داران، نمایندگان اداره بهداشت، گردشگری، نهاد امامت جمعه، نیروی انتظامی، آتش نشانی و... است بررسی و مصوب می شود و تصمیم گیری در خصوص هتل ارم نیز توسط این کمیته بوده است.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با اشاره به تعداد زیاد شکایات مردمی واصله در خصوص عدم ارائه خدمات مطلوب و اقدام به فروش اتاقهای هتل ارم  با عنوان هتل 4 ستاره افزود: در این زمینه علاوه بر شکایات واصله در جزیره کیش، مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد طی نامه به کثرت شکایات مطرح شده از این هتل اشاره کرده و خواستار رسیدگی جدی به این موضوع شدند.

عدم ایمنی در آسانسورها، تجهیزات اطفای حریق و موارد بهداشتی بخش هایی از مشکلات هتل ارم است که معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش به آنها اشاره کرد.

به گفته خدایی عدم ثبات در تعیین مدیریت هتل و دخالتهای سلیقه ای مالکین در امور تخصصی هتلداری نیز از جمله مسائلی بود که باعث شد هتل ارم در زمینه ارائه خدمات مطلوب به گردشگران موفق نباشد.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بر اساس تصمیم گیری انجام شده و اخطار اداره اماکن  مقرر شد هتل ارم از تاریخ 6 تا 16 دی فرصتی داشته باشد تا نسبت به تخلیه و عدم پذیرش مسافر اقدام کند و درتاریخ 16 دی این هتل  پلمپ شد.

وی در خصوص تصویر منتشره از مجوز آتش نشانی توسط این هتل گفت: این مجوز در تاریخ 25 دی ماه یعنی بعد از پلمپ اخذ شده و لازم است بر اساس مقررات،  مجموعه ارم نسبت به رفع همه مشکلات اقدام کند و پس از انجام صحیح موارد "کمیته نظارت" نسبت به رفع پلمپ و بازگشایی اقدام می کند.

خدایی تاکید کرد: آنچه باید در خصوص این مورد و موارد مشابه مد نظر همه قرار گیرد توجه به حفظ کیفیت ها در جزیره کیش است. به گفته خدایی جزیره کیش یک برند در گردشگری است که باید با حفظ کیفیت نسبت به حفظ این برند اقدام کنیم.

وی افزود: ارائه خدمات نا مطلوب توسط یک مجموعه تنها برای آن مجموعه مشکل ایجاد نمی کند بلکه تبلیغات سوء و نارضایتی مسافران از این خدمات به همه جزیره کیش آسیب می زند زیرا گردشگر این نارضایتی را بنام سفر نا مطلوب به کیش در ذهن خود ثبت می کند و با انتقال این تجربه ناخوشایند به دیگران باعث می شود تبعات این نارضایتی از یک مجموعه مانعی برای سفر دیگر گردشگران به کیش و در نتیجه آسیب به گردشگری جزیره کیش شود.

خدایی گفت: چنانچه نظارتی بر نحوه ارائه خدمات نباشد آیا شهروندان و گردشگران از نبود نظارت گله نمی کنند. این نظارت ها و اقدامات در جهت رضایتمندی شهروندان و گردشگران و ارتقاء کیفیت خدمات گردشگری در جزیره کیش است که بی شک منافع عموم شهروندان در نظر گرفته می شود.

وی در خصوص حمایت از سرمایه گذاران نیز گفت: تاکنون بارها به مدیران هتل ارم فرصت داده شد تا نسبت به بازسازی و ارائه خدمات مطلوب اقدام کنند و حتی در سال گذشته با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش،  پلمپ این مجموعه ملغی شد و فرصتی برای بازسازی به مدیران هتل ارم داده شد اما باز هم شاهد عدم توجه به اخطارها و فرصت ها بودیم که نتایج آن نا رضایتی گردشگران و شکایات متعدد بود.

وی در پایان ضمن تشکر از علاقمندی و حس مسئولیت پذیری شهروندان نسبت به سرمایه گذاران و مجموعه های خدماتی گردشگری جزیره کیش گفت: حفظ کیفیت، تامین امنیت و رفاه، رضایتمندی شهروندان و گردشگران و حراست از حقوق شهروندان محور تصمیم گیریها در جزیره کیش است و باتوجه به پیش رو داشتن ایام نوروز که فرصتی برای رونق اقتصادی این جزیره است ارئقاء سطح کیفیت و استانداردها دستور کار گردشگری جزیره کیش است تا در نوروز امسال نیز با استقبال خوب گردشگران شاهد رضایتمندی شهروندان و گردشگران باشیم.