محمد محب خدایی درنخستین جلسه تقویم برنامه های گردشگری کیش؛

برنامه های گردشگری کیش باید دارای تقویم ملی وبین المللی باشد

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در جلسه تقویم برنامه های گردشگری کیش بر اهمیت تدوین برنامه منظم براساس مناسبت ها تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی وامور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ محمد محب خدایی درنخستین جلسه تقویم برنامه های گردشگری کیش که با حضور مسئولان جوامع وفعالان گردشگری کیش برگزار شد گفت : گردشگری کیش برای رسیدن به جایگاه بین المللی نیازمند تدوین تقویمی براساس مناسبت ها و اعیاد است.

وی افزود: درتنظیم تقویم باید علاوه بررویدادهای ملی ومذهبی کشورمان به مناسبت های جهانی هم توجه شود تا ضمن تبلیغات مناسب گردشگران خارجی نیز ازفرصت های گردشگری کیش بهره مند شوند.

محمد محب خدایی گفت: فعال سازی و پویا سازی ظرفیت های گردشگری نیازمند برنامه ای هوشمند و یکپارچه است وهمپوشانی برنامه ها ، ظرفیت های اصلی و خروجی مفید را از بین می برد که با تدوین تقویم گردشگری می تواند برنامه ریزی هوشمند برای گردشگری پیاده کرد.

محب خدایی با یاد آوری اینکه تمام تمرکز و ظرفیت ها تنها به حوزه گردشگری تفریحی در طی سال ها متمرکز شده است به سایر ظرفیت های گردشگری همچون گردشگری آموزشی ، سلامت ، دریایی ، تاریخی ، فرهنگی و هنری ، مذهبی و تجارت اشاره کرد و گفت : اگر بتوانیم ضریب اهمیت برنامه ها را بر اساس تقویم تدوین شده مشخص کنیم می توان بر اساس این ظرفیت ها برنامه ریزی مناسبی انجام داد.
وی تاکید کرد : در مناطق گردشگری باید زمان های اوج و کاهش مسافر را به دقت بررسی کرد ، در فصل های کم مسافر باید بدنبال برگزاری برنامه ها و رویدادهای جدید باشیم و تمامی مجموعه ها را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر بکار بگیریم .

محب خدایی در ادامه ضعف بازاریابی را عمده ترین عامل در کاهش میزان گردشگران ورودی در طی 12 سال گذشته عنوان کرد و افزود : یکی از بزرگترین و مهمترین ظرفیت های بازاریابی ،کیشوندان جزیره هستند که می توانند در جذب گردشگر تاثیر بسزایی داشته باشند.

 وی توجه ویژه به کیشوندان وافزایش حس مسوولیت پذیری در آنان را یکی از برنامه های مهم برای جذب گردشگر عنوان کرد و از طراحی برنامه مدیریت ارتباطات گردشگران خبر داد و افزود : در این برنامه به کیشوندان و مسافرانی که از طریق هر کیشوند به جزیره سفر می کنند کارت هایی با عنوان TRM داده می شود که با ارائه آن مسافران از تخیفف برخوردار خواهند شد.

محب خدایی گفت : کیشوندان همچنین می توانند با بهره مندی از تکنولوژی مجازی به معرفی ظرفیت ها و برنامه های گردشگری اقدام کرده و نقش فزاینده ای در رونق گردشگری ایفا کنند .

وی یکی از مزیت های بهر مندی از این کارت را درآمدزایی برای کیشوندان عنوان کرد .

معاون گردشگری منطقه آزاد کیش، طراحی بلیط های ویژه با هدف حذف واسطه ها را از دیگر برنامه های حوزه گردشگری در آینده نزدیک اعلام کرد و گفت : برای جذب گردشگران نیازمند ثبات قیمت بلیط هستیم.
محب خدایی رشد جزیره کیش و رونق گردشگری را نیازمند همدلی وهمکاری بخش ها و همچنین مشارکت بخش خصوصی دانست و گفت : باید از قدرت قانون مناطق آزاد به نحوی شایسته استفاده کنیم و کیش را به برند خود بازگردانیم .

در ادامه این نشست نمایندگان اصناف و جوامع با ارائه نقطه نظرات خود ، تدوین تقویم گردشگری و مشارکت کیشوندان در جذب گردشگر را بسیار مهم ارزیابی کردند.

استفاده از ظرفیت دانشجویان برای رونق گردشگری ، مدیریت بازار بلیط ، همدلی و همراهی فعالان حوزه گردشگری ، استفاده از ظرفیت کیشوندان برای جذب گردشگر ، افزایش تبلیغات برای شناساندن ظرفیت های حوزه گردشگری ، استفاده از دانش اقتصاد گردشگری و پرهیز از موازی کاری ها نکاتی بود که در این نشست به آن اشاره شد.