مهندس مونسان در مراسم امضاء تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد ایران؛

برنامه حركت مناطق آزاد در مسير توسعه است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مناطق آزاد در راستای ماموریت‌های تعریف شده خود ظرف مدت یک سال برنامه‌ریزی ‌های خوبی را انجام داده است.

به گزارش روابط عمومي وامور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش به نقل از فرينا، در مراسم امضاء تفاهم نامه بين سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان های مناطق آزاد کیش و قشم كه در تهران برگزار شد، علی اصغر مونسان با تاكيد بر اهميت امضاي اين تفاهم نامه، استاندارسازي فعاليت ها را در راستاي  رویکرد و ماموریت محوری سازمان منطقه آزاد کیش يعني توسعه تجارت و صنعت گردشگری دانست.

وی بااشاره به اينكه منطقه آزاد کیش در بخش توسعه سخت افزاری و زیرساختی برنامه های خود را آغاز کرده است افزود: لایروبی اسکله 12 هزار تنی کیش و احداث اسکله 35 هزار تنی با هدف فراهم كردن شرايط براي پهلو گيري کشتی هاي با ظرفيت بالا از جمله مهم ترین اين برنامه هاست .

مونسان تاکید کرد: با احداث این اسکله همکاری کیش با بندر شهید رجایی در بخش ورود کالاها و خدمات بندری افزایش خواهد یافت تا نیاز کشتی ها به بنادر حاشیه ای خلیج فارس مرتفع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد كيش در حوزه تسهیل فرآیند فعالیت های تجاری گفت: 400 واحد صنعتی در بخش های مختلف از قبیل صنایع های تک، تولید دارو، تجهیزات پزشکی و صنایع غذایی در کیش مشغول به فعالیت هستند و رتبه های بالای تولید در کشور را به دست آورده اند.

وی در خصوص همکاری با سازمان ملی استاندارد ایران گفت: رویکرد ما اجتناب از بخشی نگری است که در این زمینه سازمان ملی استاندارد کمک‌هایی را به مناطق آزاد برای رسیدن به این هدف انجام داده است.
وی یادآور شد: پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با سازمان استاندارد در جهت تسهیل تجارت به امضاء رسانده بودیم و امضای این تفاهم‌نامه موجب سهولت بيشتر تجارت بازرگانان در کیش خواهد شد.

مونسان ابراز امیدواری کرد با امضاء این تفاهم نامه، برنامه توسعه تجارت و صادرات در مناطق آزاد عملیاتی شود