بررسي طرح استقرار شعبه دانشگاه سازمان ملل (UN) در کیش

در نشست هيات امناي پرديس بين الملل كيش دانشگاه صنعتي شريف، استقرار شعبه دانشگاه سازمان ملل ( UN) در جزیره کیش طرح و بررسی شد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، چهارمين نشست هيات امناي پرديس بين الملل كيش دانشگاه شریف با حضور محمد علي نجفي شهردار تهران، محمد ابراهيم انصاري لاري مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش، محمود فتوحی رييس دانشگاه صنعتي شريف و ديگر اعضاي هيات امناي اين دانشگاه برگزار شد.

در اين نشست مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با تاكيد بر لزوم ارتقاء سطح آموزشي در كيش گفت: راه اندازي مدارس عالي علمي به همت دانشگاه ها يكي از موضوعاتي است كه دغدغه بسياري از خانواده ها را براي اسكان در اين جزيره رفع مي كند و مي تواند به جاذبه اي براي اين جزيره تبديل شود.

انصاري لاري در اين نشست از مسئولان دانشگاه صنعتي شريف خواست در خصوص تاسيس مدارس عالي علمي در كيش تحقيق و بررسي كنند.

محمود فتوحي نيز در اين نشست با بيان اينكه تاسیس این واحد علمی بین المللی در جزیره کیش بدون تردید پیامدهای مثبتی را در حوزه علمی در عرصه بین المللی برای کشور خواهد داشت افزود: وزارت امور خارجه نیز درباره ایجاد شعبه دانشگاه سازمان ملل (UN) در کشور نظر مثبت دارد و در این زمینه موضوع مطرح و بدنبال تحقق آن هستیم.

وی گفت: در نظر داريم تاسيس شعبه دانشگاه سازمان ملل با محوریت آموزشی در حوزه آب و انرژي باشد تا در صورت کسب مجوز، وزارت نیرو، وزارت نفت و سازمان منطقه آزاد کیش هر کدام به میزان سهم یک سوم اعتبار راه اندازی این واحد علمی را کمک و تامین کنند.

رييس دانشگاه صنعتي شريف تاکید کرد: جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی و مناسب از منظر آب و انرژی و از طرفی ویژگی های منطقه آزاد، شرایط مناسبی برای استقرار شعبه دانشگاه سازمان ملل در حوزه آب و انرژی را دارد.

فتوحی در ادامه ایجاد تسهیلات لازم برای جذب دانشجویان خارجی بویژه متقاضیان کشورهای حوزه خلیج فارس و منطقه خاورمیانه، تاسیس آزمایشگاه مرکزی و توسعه زیر ساخت های علمی را مهمترین اهداف دانشگاه صنعتی شریف برشمرد.

وی گفت: دانشگاه صنعتی شریف 52 سال پیش تاسیس شد و تا کنون 50 هزار فارغ التحصیل سطوح مختلف علمی و 470 عضو هیات علمی را آموزش داده است و هم اینک نیز 12 هزار دانشجو دارد.

گفتني است دانشگاه سازمان ملل در حوزه فعالیت های آکادمیک و پژوهشی سازمان ملل از سال 1975 میلادی در توکیو فعالیت خود را آغاز کرد و تربيت شدگان اين دانشگاه براي كار در سازمان ملل انتخاب مي شوند.


گزارش تصویری