گامي جديد در مسير توسعه گردشگري سلامت؛

بخش فیبرو اسکن بیمارستان کیش با حضور دکتر مونسان افتتاح شد

در راستاي توسعه گردشگري سلامت، بخش فيبرواسكن بيمارستان كيش با حضور دكتر مونسان مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در بيمارستان كيش افتتاح شد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، مراسم افتتاح بخش فيبرواسكن بیمارستان کیش با حضور معاونين سازمان منطقه آزاد كيش، رياست بيمارستان كيش و حاج يعقوب شمس امام جمعه اهل سنت كيش روز پنجشنبه برگزار شد.

با راه اندازي بخش فيبرواسكن و بهره برداري از دستگاه فیبرو اسكن در تشخیص ضایعات كبدی در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی كيش ، خدمت رساني به كيشوندان و گردشگران در  مركز بين الملي بيماري هاي كبد خاورميانه در كيش آغاز شد.

استفاده از فيبرو اسكن روشي نو در تشخيص ضايعات كبدي است كه جايگزين نمونه برداري از كبد شده است.
مجهز شدن بيمارستان كيش به دستگاه فيبرو اسكن گامي مهم در راستاي توسعه گردشگري سلامت است و وجود اين تجهيزات ، پزشكان متخصص ايراني و هزينه پايين درمان در كيش براي گردشگران حوزه خليج فارس و عدم نياز به رواديد از جمله عوامل مهم در شكوفايي گردشگري سلامت در كيش خواهد بود.
همچنين در اين مراسم و همزمان با افتتاح بخش فيبرواسكن، بهره برداري از دستگاههاي آرتروسكوپي و برونكوسكوپي به عنوان تجهيزات جديد بيمارستان كيش نيز آغاز شد.

آرتروسكوپي به عنوان دستگاه انجام عمل تشخيص و درمان مفاصل با ايجاد برشهاي كوچك بدون نياز به باز كردن موضع، كاربرد بسياري زيادي در درمان ضايعات ورزشي و حوادث دارد.


با استفاده از اين دستگاه علاوه بر درمان بيمار در كمترين زمان با بالاترين دقت و به صورت سرپايي ، دوره نقاهت بيمار نيز 2 تا 3 برابر كاهش پيدا مي كند.

دستگاه برونكوسكوپي نيز به عنوان دستگاه تشخيص و درمان بيماري هاي ريوي ، امكان دسترسي و ديد مستقيم به حنجره و ناحيه ناي را براي پزشك فراهم كرده و براي خارج كردن اجسام خارجي از مجراي تنفسي مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

با توجه به هواي شرجي جزيره كيش و رواج داشتن بيماري هاي سينوسي در اين منطقه، اين دستگاه مي تواند درمان اين بيماري ها را سرعت ببخشد.

 تجهيزات جديد خريداري شده در بيمارستان كيش به عنوان یکی از بخش هاي وابسته به سازمان منطقه آزاد كيش از جديدترين فناوري ها و مشهور ترين برندهاي توليد كننده تجهيزات پزشكي جهان تهيه شده است.