سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی؛

باید سایر مناطق از تجربیات موثر کیش بهره مند شوند

حمایت میرزاده با اشاره به رشد و توسعه موفقیت آمیز کیش، پیشنهاد کرد که سایر مناطق آزاد از تجربیات موفق جزیره کیش استفاده كنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سید حمایت میرزاده کیش را الگوی مناسبی برای ارائه در مقابل دیگر کشورها خواند و گفت: کیش الگوی بسیار مناسبی است که توسط نیروهای داخلی کشور طراحی شده و توانایی رقابت را داراست در واقع کیش می تواند محل مناسبی برای جذب گردشگر خارجی و حضور سرمایه گذاران این بخش باشد که مایه خرسندی است.

وی معرفی کیش را از جمله ضرورت های اقتصادی و صنعت گردشگری کشور خواند و اظهار کرد: باید بتوانیم کیش را به عنوان یک نمونه موفق معرفی کنیم زیرا این بخش بدون استفاده از بودجه دولتی توانسته موفق به در آمد زایی و اشتغالزایی شود که قابل تقدیر است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی استفاده از تجربیات کیش در سایر مناطق آزاد کشور را پیشنهاد کرد و گفت: باید برنامه های مناسبی برای انتقال تجربیات موفق چنین مناطقی وجود داشته باشد تا سایر بخش ها نیز بتوانند از موفقیت ها و تجربیات کیش بهره مند شوند.

وی در پاسخ به مساله واردات در مناطق آزاد گفت: این مساله که به طور کل باید جلوی واردات را گرفت اساسا درست نیست اما این مساله مهم است که بدانیم واردات انجام شده تا چه اندازه به چرخش اقتصاد انجامیده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرایط کنونی واردات کشور به نحوی است که بخش عمده ای از واردات مختص زیرساخت ها و صنایع است که قطعا برای بخش صادرات کشور و اقتصاد یک ضرورت است لذا نباید به آن خرده گرفت.