باغ راه کیش، بستر اجرای سه طرح خدماتی، گردشگری و فرهنگی می شود

با اجرای سه پروژه بازارمیوه و تره بار، باغ گل و بازارچه صنایع دستی، باغ راه کیش به فضایی کاربردی با جاذبه های گردشگری تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با هدف ارائه خدمات شایسته به شهروندان و گردشگران، باغ راه کیش با اجرای سه طرح بازار میوه و تره بار، باغ گل و بازارچه صنایع دستی به محیطی دلپذیر و کاربردی برای جزیره کیش تبدیل می شود.

به گفته مصطفی خانزادی معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش این سه طرح پس از طراحی توسط متخصصان و کارشناسان حوزه های عمرانی و شهری، به همت شرکت عمران، آب  و خدمات کیش اجرایی می شود.

در طرح بازار میوه و تره بار، شرکت عمران و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با طراحی سازه ای مناسب در طول باغ راه فضایی برای عرضه میوه، تره بار، مواد پروتئینی و لبنی فراهم می کند تا علاوه بر عرضه این کالاها با قیمت و کیفیت رقابتی توسط بهره برداران بخش خصوصی، شهروندان ضمن خرید از تفرج در باغ راه کیش لذت ببرند.

قرار است پس از ساخت این مجموعه، بهره برداری از غرفه ها به متقاضیان فعال در جزیره کیش که دارای سابقه کاری مرتبط هستند اعطا شود.

طرح ایجاد باغ گل نیز مزیتی دیگر برای باغ راه جزیره کیش است تا با خلق فضایی دلچسب و دلپذیر برای شهروندان و گردشگران محیطی زیبا و جذاب در حوزه شهری و گردشگری مهیا شود. قرار است در این طرح علاوه بر نمایش، تولید و عرضه  گل ها و گیاهان زیبا، فضاهای خدماتی و تفریحی نیز برای رفاه شهروندان و گردشگران مهیا شود.

طرح بازار گل وگیاه اقدامی شایسته در جهت تامین نیاز جزیره کیش به گل ها و گیاهان با همکاری دیگر فعالان این حوزه است.

پروژه بازارچه صنایع دستی نیز پاسخگویی به مطالبه شهروندان و نیاز چند ساله جزیره کیش به محلی برای عرضه صنایع دستی است. جزیره کیش به لحاظ کارکرد گردشگری و تجاری نیازمند عرضه و معرفی صنایع دستی کشورمان است به این منظور طرح بازارچه صنایع دستی برای ساخت در باغ راه کیش تهیه شده و در دستور کار شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این سه پروژه قرار است تا 6 ماه آینده به بهره برداری برسند.