بازگشت به زندگی در بیمارستان کیش

بانوی گردشگر سانحه دیده با کمک و تلاش تیم متخصص پزشکی بیمارستان کیش به زندگی سلامی دوباره کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، ششم فروردین حادثه تصادف یک فروند قایق تفریحی با راکب یک دستگاه جت اسکی حادثه ای آفرید که لطف خداوند و همت تیم پزشکی کیش باعث نجات بانوی 32 ساله شد.

دکتر محمد خلخالی رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در این خصوص گفت: این حادثه در اوج ازدحام مسافر به جزیره، برای این خانم 32 ساله روی داد که در اثر جراحات پیش آمده، بیمار دچار شوک، خونریزی بسیار شدید و پارگی در طحال، کبد، لوزالمعده و عروق داخلی شکمی شده بود.

وی افزود: تیم پزشکی متشکل از گروه های جراحی، بیهوشی، اورولوژیست، زنان، مغز و اعصاب، داخلی و قلب به سرپرستی دکتر آریا مسئولیت جراحی این بانوی جوان را برعهده گرفتند در حالیکه این مصدوم کوچک ترین شانسی برای زنده ماندن نداشت به اتاق عمل منتقل و اقدامات درمانی و جراحی های لازم با امید به لطف خدا و مقاومت بیمار،  به خوبی انجام شد و خانم زندی شانس زندگی دوباره یافت.

دکتر خلخالی در ادامه گفت: بیمار بعد از جراحی به اتاقICU منتقل شد اما دوباره دچار خونریزی شدید و شوک شد و به همین دلیل اعمال جراحی دیگری روی بیمار انجام شد و به طوری که از 12 فروردین این خانم در صحت و سلامتی اجازه تغذیه و راه رفتن دارد و سطح هوشیاری مصدوم نیز به حالت طبیعی بازگشته است.

همچنین وی ضمن اعلام بازدید مسئولان دولتی و تیم نظارت در ایام نوروز از بیمارستان کیش، گفت: مشکلات و عملیات امداد رسانی به بیماران در ایام تعطیل و مناسبت ها از سایر روزهای سال بیشتر است. به همین دلیل کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان کیش از تاریخ 20 اسفند 94 تا 20 فروردین 95 در آماده باش کامل به سر می برد و نجات این بیمار نیز مرهون تلاش های شبانه روزی و حضور مستمر متخصصان در این بیمارستان است.

رئیس بیمارستان کیش، اقدامات صورت گرفته در خصوص تجهیز بیمارستان کیش در طی دو سال و نیم گذشته را موفقیت و پیروزی برای بهداشت و درمان جزیره کیش دانست و افزود: با توجه به شرایط خاص جزیره کیش، به غیر از بحث تیم پزشکی، اقدامات و پشتیبانی در خصوص رادیولوژی، آزمایشگاه، سی تی اسکن، تهیه خون و فرآورده های آن و همچنین تهیه انواع دارو در این ایام به خوبی انجام شده تا در مواقع بحران و حوادث احتمالی دچار کمبود نشویم.

رضوان زندی اکبری که نجات خود را مدیون لطف خداوند و تلاش های کادر بیمارستان کیش می داند با تاکید برتلاش های صورت گرفته برای نجات خود از زحمات مسئولان و کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان کیش تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، تعداد 12 هزار و 988 نفر، از تاریخ 24 اسفند 94 تا 13 فروردین 95 برای درمان به بیمارستان کیش و کلینیک امام علی (ع) مراجعه کرده اند.