بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهور از نمایشگاه هنرمند معرق کار کیش

سورنا ستاری در سفر به جزیره کیش از نمایشگاه معرق استاد کیومرث صیاد دیدن کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون علمی و فناوری رییس جمهور در سفر دو روزه خود به جزیره کیش با حضور در مرکز همایش های بین المللی این جزیره از نمایشگاه دائمی آثار معرق هنرمند شایسته کیش، استاد کیومرث صیاد دیدن کرد.

استاد كيومرث صياد نقاشي را نزد استادان شيرازي و چيت ساز آموزش ديده و هنر خطاطي را نزد استاد خلج آموخته است. وي تا كنون 40 اثر ارزشمند در زمینه سوژه های مذهبي، تاريخي و فرهنگي خلق کرده است.

 تمامي آثار اين هنرمند از نوع معرق تمام چوب بوده و در رنگ آميزي و طراحي اين تابلوها از هيچ رنگ و خطي با قلم يا مداد استفاده نشده است، رنگ درخشان تابلوها مربوط به رنگ واقعي چوب هاي بكار رفته در اثر بوده و تمام خطوط اين تابلوها نيز مربوط به برش هاي اره است.

استاد كيومرث صياد در سال 1334 در شهرستان ري متولد شد و از كودكي نزد پدر هنرمند و هنر پرور خود به كار صنايع دستي پرداخته و در سالهاي تحصيل در دانشگاه نيز بصورت تخصصي با هنر معرق آشنا شد وي در سال 1370 به طور اتفاقي با استاد شمسيان يكي از بهترين اساتيد هنر معرق ايران آشنا شده و از همان زمان و تحت تعليم و نظارت ايشان به ساخت تابلوهاي معرق مشغول شد كه نتيجه آن چندين تابلوي با ارزش است و هنر معرق او را با هنر خاتم كاري نيز آشنا كرده و وي در اين هنر نيز دستي بر آتش دارد. صياد در بيش از 15 نمايشگاه فردي و جمعي آثار خود را به نمايش گذاشته است و چند اثر او در نمايشگاه هاي آثار چوبي دو سالانه ميراث فرهنگي در سال 1378 و همچنين در هشتمين نمايشگاه قرآني به عنوان اثر برگزيده انتخاب شده اند. تابلوی بازار، عصر عاشورا، مولود كعبه، علمدار كربلا، سهراب و گرد آفريد برگرفته از كارهاي استاد فرشچيان، تابلو گوساله سامري اثر نيكولاس پازين، تابلو يوسف و برادرانش اثر فرانكويس پاسكال و تابلو هاجر و اسماعيل از فرانسيسكو كوزا، تابلوي نماز در جبهه و تابلوی رستم و سهراب از جمله آثار زیبای این هنرمند است که در نمایشگاهی دائمی در مرکز همایش های بین المللی کیش میزبان علاقمندان است.