بازدید بیش از 19 هزار گردشگر نوروزی از بزرگترین آبنمای موزیکال کشور در کیش

بیش از 19 هزار گردشگر در نوروز 96 از بزرگترین آبنمای موزیکال کشور آوای خلیج فارس کیش بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین آبنمای موزیکال کشور در نوروز 96 در جزیره کیش آغاز به کار کرد و گردشگران نوروزی از اجرای برنامه های این آبنما لذت بردند.

اجرای هنرمندان مطرح و گروه های پر مخاطب کشور از جمله گروه رستاک، عماد طالب زاده، کاکوبند، سیروان خسروی، فرزاد فرزین ،اشوان و در جنگ های شبانه حسن ریوندی و اکبر عبدی با استقبال پر شور گردشگران نوروزی از این مجموعه روبرو شد .

منحصر بفرد ترين ويژگي اين آبنما كهبزرگترين آبنماي موزيكال دريايي در كشور محسوب مي شود استفاده از آب شور دريا است كه به عنوان يك مزيت ارزشمند در جهت حفظ محيط زيست دريايي اهميت فراواني دارد.آبنماهاي بزرگي كه پيش از اين در برخي كشورهاي منطقه ساخته و به عنوان جاذبه هاي گردشگري معرفي شده اند با استفاده از آب شيرين كار مي كنند و شيرين سازي حجم وسيعي از آب دريا جهت استفاده در اين آبنماها ضررهاي فراواني را به محيط زيست دريايي تحميل مي كند.

این آبنما از ساير آبنماهايي كه تا كنون در منطقه خاورميانه و كشورهاي حاشيه خليج فارس ساخته شده پيشرفته تر و كامل تر است.بنا به گفته بازدید کنندگان، دارا بودن صحنه جهت اجرای کنسرت و جنگ های شبانه در محیط باز ، سیستم صوتی ، معماری خاص محوطه و ایجاد فضای سبز زیبا، این آبنما را به نسبت سایر آبنماهای مشابه در کشورهای منطقه، منحصر بفرد و بی نظیرتر کرده است.

با توجه به نزدیک شدن فصل گرما و شرایط آب و هوایی جزیره و جشنواره تابستانی پیش رو، این مجموعه به امکانات پیشرفته جهت خنک سازی محوطه تجهیزمی شود. همچنین در این آبنما نازل های پرتاب کننده آب تا ارتفاع 60 متر نصب خواهد شد.

ایجاد باشگاه کودکان، سرزمین یخی و مرکز بازی از دیگر جذابیت ها و امکانات تفریحی است که برای استفاده گردشگران و مخاطبان در این مجموعه فرهنگی پیش بینی شده است. با ایجاد این امکانات این مجموعه می تواند روزانه به بیش از 2000 نفر خدمات ارائه کند.

لازم به ذکر است، مجموعه آواي خليج فارس با هزینه ای بالغ بر 20 میلیون یورو توسط سرمایه گذار بخش خصوصیدر حوزه گردشگری در فضايي به وسعت35 هزار متر مربع در ساحل شرقي كيش ساخته و تجهيز شده است.بزرگ ترین آمفی تئاتر ساحلی کشور با ظرفیت 1340 نفر جهت اجرای نمایش ها و کنسرت های موسیقی، همچنين ویژه برنامه های نوروزی و تورهای روزانه يكي ديگر از بخش هاي مهم اين مجموعه فرهنگي و گردشگري است.

اشتغال زایی مستقیم برای 300 نفر و بیش از 1000 نفر بطور غیر مستقیم از مزیت های مهم این مجموعه به شمار می رود .