استاندار گیلان:

بازار الگویی ماهی شمال کشور در انزلی احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان گفت: بازار الگویی ماهی شمال کشور با همکاری شهرداری و فرمانداری انزلی در این شهر احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی در نشست با اعضای شورای اداری بندرانزلی در استانداری گیلان، اظهار داشت: باتوجه به وجود بندر، تالاب، دریا، طبیعت سرسبز ، مردم فهیم و توانمندی‌های مناسب در بندر انزلی  اما متأسفانه این شهرستان از پیشرفت و توسعه متناسب با این استعدادها بهره نبرده که وظیفه داریم موجبات رشد و شکوفایی این شهرستان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه انزلی قطب اقتصادی گیلان است،  افزود :در واقع  توسعه بندر انزلی به توسعه گیلان کمک می‌کند.

استاندار گیلان با انتقاد از کندی پروژه های شهری در بندرانزلی خواستار تلاش مضاعف مدیران شد و گفت: باید از فرصت خدمتگزاری که برای ما ایجاد گردیده به نحو احسن بهره گیریم بی شک مردم بهترین قاضی درباره نحوه عملکرد ما مدیران هستند و باتوجه به امیدواری که با روی کار آمد این دولت در مردم ایجاد شده باید با تمام توان در راستای خدمت به مردم تلاش کنیم.

نجفی حضور سرمایه گذاران را از جمله عوامل مهم در توسعه انزلی دانست و افزود: ایجاد بازار الگویی ماهی در این شهر ضرورت انکار ناپذیری دارد که شیلات و شهرداری به همراه بخش خصوصی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت صید وصیادی و همچنین فرصتهای گردشگری، اشتغالزایی و بهداشتی نبودن بازار الگویی ماهی فروشان در این بندر جای تاسف دارد.

استاندار گیلان بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دریا و تالاب با رعایت قوانین زیست محیطی تأکید کرد و افزود: گردشگری دریایی از جمله مباحث مهمی به شمار می‌رود که نقش بسزایی را در توسعه منطقه ایفا می‌کند.

وی بر ضرورت افزایش امکانات اقاماتی و گردشگری تأکید کرد و افزود: نبایدفقط به اسکان موقت مسافران که در ایام خاص نوروز وتابستان بیشتر  به گیلان سفر می‌کنند اکتفا کنیم بلکه باید با فراهم کردن امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، هنر جذب گردشگر را داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه بندرانزلی در این زمینه توانمدی بسیار بالایی دارد اظهار داشت: استقرار مکان های مناسب در ورودی شهرها به منظور اطلاع رسانی از فرصت‌های گردشگری و اقامتی به مسافران از جمله موارد مهمی به شمار می رود که شهرداران باید در راستای تحقق آن تلاش کنند.

وی  با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در پروژه کنار گذر بندرانزلی تصریح کرد : اعتبارات خوبی در این بخش در نظر گرفته شده که امیدوارم توفیقات خوبی در این زمینه حاصل شود.

انزلی