مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

با هدف صیانت از گردشگران، محدودیت ورود خودرو به کیش اجرایی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه فرهنگ بالای مردم و استانداردهای مطلوب زندگی میراثی با ارزش در جزیره کیش است که باید حفظ شود گفت: به منظور خدمات دهی شایسته در ورود خودروها محدودیت ایجاد شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش؛ دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش در آخرین نشست خود با اصحاب رسانه در سال 96 با اشاره به اینکه در جزیره کیش محدودیت هایی وجود دارد که موجب می شود قوانین محدود کننده ای در ایام پر ترافیک مانند نوروز برای ورود به جزیره اعمال شود افزود: کیش جزیره ای است با وسعت و امکانات محدود که در برخی ایام سال مانند نوروز با حجم بالایی از مسافران روبرو می شود و نیاز به ساماندهی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی و ایجاد امنیت با امکانات موجود برای جمعیتی چند برابر ساکنان کیش مقدور نیست تاکید کرد: تمام تلاش ما و اعمال محدودیت ها برای این است که از سلامت و امنیت گردشگران صیانت کنیم.

وی تصریح کرد: محدود سازی ها به دلیل اشرافی بودن جزیره کیش و اختصاص آن به قشر خاصی نیست و تنها آسایش، آرامش و امنیت گردشگران نوروزی است که موجب شده است مسئولان در نشست های متعدد و هم اندیشی تصمیم به اعمال سیاست های محدود سازی بگیرند.

پیشگیری از تبدیل کیش به شهری با حاشیه نشینی

رئیس هیئت مدیره سازمان با بیان اینکه باید سیاست های خود را برای آینده جزیره کیش شفاف ساخته و بدانیم کیش باید با چه کاربری فعالیت کند ادامه داد: آیا می خواهیم کیش در 20 سال آینده مانند دیگر شهرهای کشور با همان مشکلات تکدی گری و حاشیه نشینی، بیکاری، آلودگی و هزاران مشکل دست به گریبان باشد؟

وی اضافه کرد: اگر قائل به این هستیم که جزیره کیش در کشور می تواند مانند یک هتل 5 ستاره بوده و از امتیازاتی که به واسطه خوش فکری مدیران و یا مشاوران آنان در گذشته دارای پایه های مناسبی شده است همچنان بهره مند باشد باید از داشته های آن حفاظت کنیم.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: فرهنگ ناب مردم در رعایت بسیاری از اصول و قوانین، امنیت بالا، رعایت اصول بهداشت و نظافت شهری و بسیاری از استانداردها و امتیازات امروز کیش میراثی است که باید آن را حفظ و تقویت کرد.

کیش باید میدان رقابت خود را مشخص کند

وی با تاکید بر اینکه کیش باید میدان رقابت خود را مشخص کند تصریح کرد: باید سیاست های خود را مشخص کنیم که می خواهیم کیش با کجا رقابت کند؟ آیا قرار است رقیب کیش شیراز و اصفهان و شهرهای داخل کشور باشد یا کیش ماموریت دارد از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده و رقیب کشورها و شهرهای گردشگر پذیر جهان باشد؟

بهسازی بنادر چارک و آفتاب برنامه ای جدید برای سال آتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از سخنان خود بنادر چارک و آفتاب را دروازه ورود به جزیره کیش عنوان کرد و افزود: در سال های گذشته توجه زیادی به این بنادر نشده بود و برای نخستین بار از سوی سازمان منطقه آزاد کیش سفرهایی به این بنادر صورت گرفت و با اینکه بودجه ای برای ساماندهی این مبادی منظور نشده بود سازمان در حد توان تلاش هایی در راستای ساماندهی این بنادر صورت داد.

وی بهسازی و جدا سازی مسیرهای عبور و مرور مسافر و خودروها به بنادر و داخل شهر از کیش و بندر چارک را از اقدامات موثر در کاهش ترافیک در بنادر عنوان کرد و افزود: این جدا سازی از ازدحام به وجود آمده وترافیک آزار دهنده ای که در سال های قبل مردم را دچار مشکل می کرد کاسته است.

دکتر انصاری لاری تاکید کرد: در تعامل با استانداری هرمزگان و شهرداری چارک تشکیل مثلث سه جانبه همکاری برای سال آینده در راستای ایجاد زیرساخت های لازم و رفع مشکلات بنادر چارک و آفتاب صورت گرفته است.

تعریف مجمع الجزایر در طرح جامع کیش

وی با بیان اینکه برنامه ای برای هزینه تردد در جزایر الحاقی نداریم زیرا در جزیره کیش سرمایه گذاری های بلاتکلیفی وجود دارد که باید ساماندهی شوند تاکید کرد: ما قائل به این هستیم که در طرح جامع کیش عنوان مجمع الجزایر کیش تعریف شود و تمامی فعالیت ها در جزایر اقماری در راستای توسعه و تکمیل گردشگری کیش باشد نه رقابت با کیش.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: برخی فعالیت ها مانند شرکت های نفتی و چاه های گازی به دلایل زیست محیطی در کیش تعریفی ندارند و اولویت بهره برداری مربوط به چاه های نفت و گاز عسلویه است.

بهره برداری از اسکله 35 هزار تنی در تیرماه 97

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه اسکله 35 هزار تنی جزیره کیش تا تیر ماه 97 به بهره برداری خواهد رسید تاکید کرد: با این وجود این اسکله نیاز به لایروبی های بیشتری خواهد داشت تا کشتی های بزرگ طبق برنامه های پیش بینی شده امکان پهلوگیری در آن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت پایان یافتن این اسکله تجهیزات به روز مانند حمل و نقل و نقاله های مکانیزه در این اسکله نصب خواهد شد.

خبرهای خوب دکتر انصاری لاری برای اصحاب رسانه

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر ایجاد تشکل صنفی توسط فعالان رسانه از حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش از رسانه های جزیره خبر داد و گفت: ایجاد تعاونی مسکن یکی از اقداماتی است که باید مد نظر فعالان این عرصه قرار گیرد و سازمان منطقه آزاد کیش نیز از این اقدامات در جهت بهبود فضای فعالیت رسانه ها حمایت می کند.

وی افزود: اصحاب رسانه واقعی و کسانی که به صورت حرفه ای در این کسوت مشغول به کار و فعالیت هستند باید شناخته شوند و بی تردید از آنان حمایت خواهد شد.

دکتر انصاری لاری با اشاره به رعایت اخلاق حرفه ای و اصول خبرنگاری تاکید کرد: وفاداری به اخلاق حرفه ای خبرنگاری، صداقت و شفافیت، دلسوزی و حمیت صفاتی است که باید در فعالان این حرفه دیده شود.

دکتر انصاری لاری با اشاره به پیش بینی یارانه مطبوعات در بودجه سال آینده سازمان منطقه آزاد کیش دریافت یارانه را منوط به وجود پیش شرط های بیان شده دانست و افزود: به جای کمک های نقطه ای و سوال برانگیز به یک فرد یا یک رسانه که هم فرد را دچار اشتباه کرده و هم تلاش های ما را متهم به روابط نا سالم کرده و اصل و حیثیت رسانه را زیر سوال ببرد یارانه ای معقول و ضابطه مند در نظر گرفته خواهد شد که در سال 97 برنامه ریزی های آن صورت خواهد گرفت.