مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دردیداربا سفیرایران درهلند؛

با ساخت دو کمپ تمرینی کیش میزبان اردوهای تدارکاتی تیم های فوتبال حاضر درجام جهانی 2022 قطرمی شود

دکتر مونسان دردیدار با سفیر هلند ضمن تشریح امکانات کیش از ساخت دو کمپ تمرینی فوتبال درجزیره کیش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ دکتر مونسان در دیدار با دکتر علیرضا جهانگیری سفیر ایران درهلند به تشریح امکانات ٫ ظرفیت های کیش و مزیت های قانونی مناطق آزاد برای ورود گردشگران در زمینه های مختلف به خصوص گردشگران ورزشی  پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بررسی تقویم رویدادهای مهم جهان به ویژه رویدادهایی که در آسیا و کشورهای همسایه کشور ما برگزار می شود یکی از اقدامات کارشناسان این سازمان است تا با برنامه ریزی از پتانسیل های جزیره کیش برای جذب گردشگران استفاده کنیم.

وی برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال درکشور قطر٫ که یکی از مهمترین رویدادهای ورزشی جهان است را فرصت مناسبی برشمرد ودرتکمیل این موضوع گفت: با توجه به وجود امکانات مناسب ورزشی درکیش وبرنامه ریزیهای انجام شده برای توسعه بیشتر امکانات٫ این جزیره آمادگی میزبانی ازاردوهای تمرینی تیم های فوتبال کشورهای مختلف را داراست.

دکتر مونسان شباهت آب وهوایی جزیره کیش با قطر را نقطه قوت دیگری برای جذب تیم های خارجی عنوان کرد وافزود: وجود فضاهای مناسب اقامتی٫ پذیرایی وتفریحی٫ نبود ترافیک٫ سهولت دسترسی به اماکن ورزشی و تمرکز امکانات ورزشی دریک مجموعه از جمله مزایای دیگر کیش برای حضور گردشگران ورزشی است که رونق اقتصادی و ورود ارز را برای کشور به همراه دارد.    

وی افزود: زیرساخت های تامین شده دریکسال گذشته دربخش های انرژی وشهرسازی تامین کننده نیاز امروز جزیره کیش وسالهای آتی است وبرپایه این توسعه انجام شده ساخت امکانات مورد نیاز برای گسترش زمینهای ورزشی فراهم است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درادامه از ساخت دو کمپ تمرینی فوتبال درجزیره کیش خبرداد وگفت: مشاوران آلمانی که طراحی کمپ بارسلون را نیز درکارنامه خود دارند با هدف طراحی کمپ تمرینی فوتبال کیش از مجموعه المپیک جزیره بازدید کردند.

به گفته مونسان عملیات طراحی و احداث این دو زمین تمرینی تا پاییز امسال به پایان می رسد تا جزیره کیش به عنوان پایگاه برگزاری تمرینات تیم های فوتبال حاضر درجام جهانی میزبان اردوهای تدارکاتی باشد.

دکتر علیرضا جهانگیری نیز دراین نشست در خصوص معرفی امکانات جزیره کیش به تیم های فوتبال اروپایی اعلام آمادگی کرد.

سفیرکشورمان درهلند گفت: جزیره کیش پتانسیل های خوبی برای جذب گردشگران وحضورشرکت کنندگان درجام جهانی را داراست و با برنامه ریزی وشناساندن امکانات خوب ورزشی واقامتی می توان از این ظرفیت ها به خوبی بهره برد.

وی افزود: جام جهانی فوتبال 2022 قطر فرصت خوبی برای آشنایی گردشگران اروپایی با جزیره کیش است ومی توان با میزبانی شایسته از ورزشکاران٫ معرفی امکانات کیش را آغاز کرد تا پس از این اردوها این ورزشکاران سفیران تبلیغ کیش به دیگر هموطنان خود باشند.

وی با اشاره به اهمیت زمان در تبلیغات اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم های حاضر درجام جهانی از کشورهای مختلف هستند واز برگزاری اردو درشرایط مشابه با اقلیم قطر استقبال می کنند می توان از این موقعیت که حضور هم زمان ومتمرکز نمایندگان ورزش فوتبال  کشورهای مختلف را به همراه دارد برای شناساندن همه ظرفیت های کیش استفاده کرد.

گفتنی است جزیره کیش با دو زمین چمن فوتبال سال 93 میزبان اردوی تدارکاتی 10 تیم لیگ برتری فوتبال کشور بود.