با حضور محمود رضا روشن ضمیر دوره پیشرفته مربیگری فوتبال در کیش برگزار شد

34 مربی فوتبال زیر نظر محمود رضا روشن ضمیر مدرس فوتبال آلمان، یوفا و فیفا در جزیره کیش آموزش دیدند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این دوره مربیگری فوتبال برای مربیان رده سنی نوجوانان بین 12 تا 18 ساله 17 تا 19 تیر ماه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در این دوره آموزشی تعداد 30 مربی آقا و 4 مربی خانم از شهرهای کیش، بندر لنگه و چارک حضور داشتند و زیر نظر محمود رضا روشن ضمیر مدرس فوتبال، یوفا وفیفا آموزش دیدند.

محمودرضا روشن ضمیر مدرس فوتبال آلمان، یوفا و فیفا دارای مدرک بوندس لیگای آلمان در خصوص این کلاس آموزشی گفت: در این دوره سه روزه تئوری انواع تکنیک ها و تاکتیک های ورزش فوتبال آموزش داده شد و این آموزش ها به صورت عملی نیز در زمین فوتبال شماره یک مجموعه ورزشی المپیک کیش اجرا شد.

وی با بیان اینکه مربی فوتبال رده سنی نوجوانان باید روان شناس خوبی باشد، گفت: بسیاری از بازیکنان نوجوان و نو نهال ممکن است مشکلاتی در خانواده و یا مدرسه خود داشته باشند. مربی فوتبال باید در چنین مواقعی با خانواده و مدرسه آن بازیکن نوجوان در ارتباط باشند و این عوامل مانند یک زنجیر بهم متصل هستند. وقتی این تعامل وجود داشته باشد، آن نوجوان با شرایط بهتری آموزش می بیند و در تمام زمینه ها از جمله ورزش رشد می کند.

مدرس فوتبال یوفا سطح مربیان فوتبال کیش را خوب ارزیابی کرد و افزود: یکی از نکات مهمی که باید در کلاس های آموزشی وجود داشته باشد، وجود نظم و انضباط است که خوشبختانه مربیانی که در این دوره شرکت کردند علاوه بر نظم از نظر سطح تئوری و عملی هم در سطح بالایی قرار داشتند.

وی با بیان اینکه کیش بهترین مکان برای برگزاری اردوهای تیم های داخلی و خارجی است، اظهار داشت: با توجه به امکانات و تجهیزات ورزشی کیش و شرایط آب و هوایی مساعد در نیمه دوم سال، کیش می تواند بهترین پایلوت برای برگزاری اردوهای تیم های خارجی باشد.

روشن ضمیر ضمن تبریک راه یابی تیم ملی فوتبال کشور به مسابقات جام جهانی، یاد آور شد: ما به زودی مسابقات جام جهانی 2022 قطر را پیش رو داریم. به لحاظ اینکه شرایط آب و هوایی کیش مشابه قطر است، تیم های خارجی می توانند اردوهای تدارکاتی خود را در جزیره کیش برگزار کنند.

این مدرس فیفا پیشرفت و ترقی فوتبال کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در سال های اخیر شاهد رشد فوتبالیست های کشورمان هستیم. برای اینکه همیشه در فوتبال موفق باشیم باید به مهمترین شاخص یعنی آموزش از پایه توجه کرد که برگزاری این گونه کلاس های آموزشی که در کیش برگزار شد، می تواند عامل مهمی در پیروزی ها در عرصه بین المللی باشد.

وی با اعلام اینکه تا کنون به 21  استان کشور برای آموزش مربیان فوتبال سفر کرده گفت: در هر استان بیش از 30 مربی در کلاس های آموزشی شرکت کرده اند و این نشان دهنده اهمیت ورزش فوتبال در شهرهای مختلف کشور است.

روشن ضمیر با بیان اینکه وی اولین ایرانی است که موفق به دریافت مدرک بوندس لیگای آلمان شده است،  گفت: در دورانی که در آلمان دوره می دیدم با بازیکنان بنام و مطرحی از جمله کلاوس آلوفس بازیکن سابق تیم آلمان و میشائیل اسکیبه مربی سابقه دورتموند  و بسیاری از بازکنان دیگر هم دوره بودم.

مدرس فدراسیون فوتبال آلمان در ادامه گفت: یکی از افتخارات مهم من، ایرانی بودنم است و با اینکه 40 سال است که در آلمان زندگی می کنم ولی ترجیح می دهم اطلاعات، تجربیات و یافته های حرفه ای خود را در اختیار مربیان و بازکنان فوتبال کشورم قرار دهم.

وی در پایان از زحمات مدیر عامل و مدیران ورزشی سازمان منطقه آزاد کیش  و هیات فوتبال این جزیره  که در جهت توسعه و ارتقاء ورزش این منطقه تلاش می کنند قدر دانی و تشکر کرد.