ایجاد کریدورتجاری شمال-جنوب کشوربین سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری مازندران

دکتر مظفری از تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری مازندران برای ایجاد کریدورتجاری و ترانزیتی شمال-جنوب کشور بین این مناطق خبر داد .

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزادکیش ، دکترغلامحسین مظفری درجلسه بررسی سرفصل های  تدوین تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و استانداری مازندران که با حضور احمد حسین زادگان استاندارمازندران و معاونان و مدیران استانداری مازندران و معاونان ، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش صبح چهارشنبه 29 خرداد درسالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی بین استان های جنوبی و شمالی کشور با محوریت جزیره کیش رامهم ترین اصل این تفاهم نامه همکاری عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست با اشاره به ظرفیت های بسیار مهم کیش برای توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذاری خارجی وتوسعه صادرات محصولات دانش بنیان و صنایع با فناوری بالا گفت: تقویت توان مدیریتی در مسئولان نظام حاصل گذرازشرایط سخت دوران دفاع مقدس و تحریم های ناعادلانه است و باید با استفاده ازتوانمندی های داخلی و توجه جدی به ظرفیت های موجود تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 استفاده از امکانات مناسب بندرگاه تجاری کیش برای ترانزیت و صادرات کالابه کشورهای منطقه،بهره گیری ه از ظرفیت خوب فرودگاهی کیش و رامسر و پتانسیل شرکت های هواپیمایی کیش و وارش برای رونق صنعت گردشگری با ایجاد تورهای ترکیبی برای گردشگران خارجی ،ایجاد پایانه صادراتی محصولات شمال کشور درجزیره کیش و صادرات میوه و تربارو محصولات کشاورزی مازندران به کشورهای حاشیه خلیج فارس ،صادرات محصولات صنایع داروسازی ، پزشکی و آرایشی و بهداشتی جزیره کیش به کشورهای حوزه دریای خزر از زمینه های کاربردی کریدورشمال و جنوب کشور بامحوریت جزیره کیش عنوان شد.

همچنین احمد حسین زادگان با ابرازعلاقمندی به توسعه همکاری بین جزیره کیش و مازندران به عنوان  استان برخوردار از11 اقلیم متنوع درکشور باهدف کمک به  رونق اقتصادی میهن اسلامی ، توسعه گردشگری ، صادرات محصولات کشاورزی ، تجارت و بازرگانی و صنایع تبدیلی را ازجمله محورهایی ارزشمند برای همکاری بین جزیره کیش واستان مازندران برشمرد. 

وی ایجاد کریدور شمال و جنوب رافرصت ارزشمندی برای تبدیل جزیره کیش و مازندران به مراکز صادرات محصولات و تولیدات داخلی به کشورهای حوزه دریای خزر  و کشورهای حاشیه خلیج فارس عنوان کرد و گفت : ایجاد این کریدور پتانسیل های بالقوه کیش و مازندران را فعال می کند.     

 همچنین در این نشست مسئولان بخشهای مختلف استانداری مازندران ومعاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش زمینه های پیشنهادی خود را برای تدوین تفاهم نامه همکاری عنوان کردند.  

بهره گیری از روش های نوین بازیافت زباله در کیش برای مدیربت بهینه پسماندها به ویژه نخاله های ساختمانی دراستان مازندران ، تبادل اطلاعات در بخش آی تی و استفاده از تجارب کیش به عنوان شهر هوشمند، استفاده از توانمندی  پزشکان متخصص وفوق تخصص استان مازندران در جهت رونق گردشگری سلامت کیش، تقویت گردشگری ورزشی ،اکوتوریسم، تامین میوه و تربار کیش از استان مازندران ، ایجاد بازارچه صنایع دستی مازندران در کیش ، ایجادمارینا و اسکله های تفریحی با الگوبرداری از اسکله های کیش، جذب سرمایه گذاری در زمینه تقویت بوم گردی ،برگزاری جشنواره اقوام وهفته فرهنگی استان ها در کیش ، ایجادپارک مینیاتوری ایران درجزیره کیش و معرفی استان مازندران به عنوان نخستین استان در این پارکازدیگر موارد مطرح شده برای تدوین تفاهم نامه همکاری بود.

برگزاری جلسات مستمر و کارگروهی برای دستیابی به مهم ترین راهکارهای همکاری مشترک و بازدید مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش ازاستان مازندران باهدف آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت های اقتصادی و تجاری این استان ازجمله مواردی بودکه در این نشست بر آن تاکیدشد. 

درپایان دکتر مظفری و ناصرآخوندی معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزادکیش و محمد محمدپور رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مازندران برای تدوین پیش نویس تفاهم نامه همکاری معرفی شدند.