ایجاد مسیر ارتباطات و انتقال گردشگران به بندر کنگ با حمایت بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش

در دیدار مجید ملانوروزی معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با ایوب زارعی شهردار بندر کنگ ظرفیت های گردشگری این بندر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مجید ملانوروزی معاون گردشگری این سازمان به همراه گروهی از مسئولان و مدیران زیر مجموعه گردشگری پنجشنبه 27 تیر در سفری دو روزه با مسئولان بندر کنگ دیدار و از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود گردشگری این بندر بازدید کرد.

ملانوروزی در این بازدید با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری خوبی در این بندر مهیا است گفت: ارتباط و تعامل میان منطقه آزاد کیش و بندر کنگ موجب بهره مندی از ظرفیت هایی چون صنایع دستی بومی، موسیقی های محلی و همچنین آئین و آداب و رسوم بندر لنگه در قالب شب های فرهنگ می شود.

وی همچنین انتقال گردشگران از جزیره کیش به بندر کنگ و توسعه بوم گردی را ظرفیت ویژه ای برشمرد و گفت: با توسعه ارتباطات حمل و نقلی و ایجاد زمینه تردد گردشگران، با کمک و حمایت بخش خصوصی و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش، برای شماری از گردشگران امکان بازدید از این منطقه تاریخی فراهم می شود که این امر صنعت گردشگری استان را تقویت می کند.

ایوب زارعی شهردار بندر کنگ نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مسئولان کیش و توجه ویژه آنها به گردشگری استان به خصوص طرح های اجرا شده در کنگ گفت: با توجه به بافت تاریخی چند صد ساله بندر کنگ، که بافت بسیار ارزشمند و منسجم حاشیه شمالی خلیج فارس محسوب می شود و با مطالعات تخصصی در زمینه معماری و شهرسازی خلیج فارس، مصوبه شورایعالی معماری و شهرسازی را دریافت کرده ایم و در حال حاضر نیز در طراحی های معماری شهری تاکید ما بر معماری همگن و منطبق با اقلیم و فرهنگ منطقه است.

وی افزود با نگاه همه جانبه اقتصادی، اجتماعی و بین المللی در حوزه های معماری شهرسازی، پرونده ثبت جهانی برای کنگ در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

زارعی گفت: پیشنهاد ایجاد پژوهشکده خلیج فارس و باستان شناسی زیر آب را به سازمان میراث فرهنگی ارائه دادیم و کارگاه سه روزه آن نیز در سطح بین المللی و با هدف آموزش چگونگی حفاظت از میراث زیر آب کشور با حضور مسئولان میراث فرهنگی، سه تن از متخصصان یونسکو و 30 نفر از باستان شناسان کشور برگزار شد.

شهردار بندر کنگ افزود: در حال حاضر نیز پیشنهاد ایجاد مدرسه علوم و فنون دریایی نیز به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد و در مرحله طراحی است.

زارعی در پایان این نشست ابراز امیدواری کرد زیر ساخت های موجود و طرحهایی که در دستور کار قرارگرفته است زمینه ساز ایجاد مسیر گردشگری بین جزیره کیش و بندر کنگ شود.

رحمانی مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ نیز با بیان اینکه در سطح غرب استان هرمزگان در حال فراهم کردن زیر ساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستیم گفت: امیدوارم این روند توسعه به سمت حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز گسترش یابد.

همچنین مسئول مرکز سرمایه گذاری و توسعه گردشگری کنگ در این نشست، تعریف مسیر گردشگری کیش به بندر کنگ، تور گردی کنگ و تعبیه کانتر های گردشگری در هتل های کیش، مشارکت در همایش ها و جشنواره ها و همچنین ارائه محصولات بومی از جمله شیرینی های محلی به بازار کیش را پیشنهاد داد.