مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان عنوان کرد

انعقاد قرارداد بزرگترین طرح سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: قرارداد بزرگترین طرح سرمایه گذاری خطوط لوله انتقال و ساخت مخازن نگهداری پایانه‌های توسعه نگین مکران در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازچابهار, سیاوش رضوانی امروز به مناسبت گرامی داشت روز حمل و نقل در اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان, اظهار داشت: همزمان در گرامی داشت روز ملی حمل و نقل، قرارداد سرمایه گذاری بخش خصوصی با اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با حضور آخوندی وزیر راه و شهرسازی، محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، استانداران پنج استان ساحلی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی منعقد شد.

وی افزود: قراردادهای مختلفی با سرمایه گذاران بخش های خصوصی در بنادر کشور انجام شد که مجموع  قراردادها با بنادر کشور بالغ بر 21 هزار میلیارد دلار برای اشتغال زایی بیش از 2 هزار و 703 نفر بود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در بین قرارداد منعقد شده بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان  بندر شهید بهشتی چابهار با بزرگترین حجم سرمایه گذاری در زمینه احداث خطوط لوله انتقال و ساخت مخازن نگهداری محصولات پتروشیمی با ظرفیت اسمی 23 میلیون تن در سال به صورت BOT با میزان سرمایه گذاری بالغ بر 8 هزار ملیارد ریال در زمینی به مساحت 200 هزار متر مربع با شرکت توسعه نگین مکران بود.

رضوانی گفت: مدت این قرارداد به مدت 20 سال، برای 100 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی دارد.

وی عنوان کرد: امیدواریم تا پایان سال جاری واگذاری زمین قرارداد منعقد شده به شرکت توسعه نگین مکران در بندر شهید بهشتی چابهار اجرایی شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: امید می رود با اجرای پروژه طرح و توسعه بندر شهید بهشتی و سرعت بخشیدن به اتمام فاز اول تا پایان امسال شاهد پروژه های دیگری از قبیل احداث و ساخت انبار سر پوشیده پیشرفته برای ذخیره سازی غلات و بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی ها) باشیم.

چابهار