انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره استاندارد و آموزش و پرورش کیش

با هدف ترویج فرهنگ استاندارد، تفاهم نامه همکاری بین اداره استاندارد و آموزش و پرورش کیش امضا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسمی که با حضور معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد با هدف همکاری در زمینه آموزش و ترویج فرهنگ استاندارد در مدارس جزیره کیش تفاهم نامه همکاری بین سعید صومعه رییس اداره استاندارد و نظارت غذا و دارو و عربعلی زینالی رییس اداره آموزش و پرورش کیش امضا شد.

در این مراسم محمدرضا سعیدی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت زندگی از اهداف عمومی و ارتقاء بهره وری سازمان از اهداف خصوصی مدیریت اقتصادی است گفت: آموزش وپرورش از سرمایه های نا محسوس هر کشور است و موتور محرکه نا محسوس در توسعه کشورها محسوب می شود. به همین دلیل درکنار رشد علمی و تکنولوژی، ارتقاء فرهنگ لازمه پیشرفت هر جامعه است و زیر بنای آموزش های علمی، مهارتی و فرهنگی مدارس هستند.

وی با اشاره به نقش استاندارد در ارتقاء کیفیت زندگی افزود: توسعه استاندارد در گرو توسعه فرهنگ استاندارد است و اگر بخواهیم استاندارد به عنوان یک عنصر کلیدی در افزایش کیفیت زندگی موثر باشد باید زمینه های فرهنگی نیز برای آموزش استاندارد فراهم شود.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش انعقاد این تفاهم نامه را گامی موثر در ایجاد زیر ساخت های فرهنگی برای ارتقاء کیفیت زندگی بر مبنای استاندارد برشمرد.

رییس اداره استاندارد کیش هم ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح به عنوان پایلوت در جزیره کیش گفت: در این طرح طی یک برنامه مستمر و نظام مند، دانش آموزان با فعالیت ها و نقش اداره استاندارد در حوزه های مختلف آشنا می شوند.

سعید صومعه افزود: آموزش استاندارد یک فعالیت گروهی است و همه افراد می توانند به منظور ارتقاء سطح زندگی خود از آموزشهای لازم در زمینه استاندارد بهره مند شوند به همین دلیل به عنوان گام نخست، آموزش را از سنین پایه و از دانش آموزان مقطع ابتدایی آغاز کردیم.

عربعلی زینالی نیز با بیان اینکه 5 هزار دانش آموز در مقطع دبستان و پیش دبستانی در جزیره کیش در این طرح آموزش های لازم را می بینند گفت: این طرح به صورت آزمایشی با برنامه ریزیهایی که از تابستان امسال شده بود در هفته استاندارد آغاز شده است و دانش آموزان ضمن بهره گیری از آموزش های مربیان متخصص در این حوزه از نحوه فعالیت آزمایشگاههای اداره استاندارد دیدن می کنند.

به گفته رییس آموزش و پرورش کیش توزیع بروشور، برگزاری اردو، ساخت کار دستی، کشیدن نقاشی و نوشتن مطلب از فعالیت هایی است که با هدف فراگیری بهتر دانش آموزان دراین زمینه انجام می شود.