به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ،دریادار حسین خانزادی در نشست خبری افتتاحیه مسابقات غواصی نظامی ۲۰۱۹ روسیه با اصحاب رسانه کیش بابیان اینکه برگزاری این رویداد نشانگر امنیت دریایی ایران است از برگزاری رزمایش مشترک ایران و روسیه  خبر داد و  اظهارداشت : در دیداری با فرمانده نیروی دریایی روسیه ، نخستین موافقت نامه نظامی بین مجموعه نیروهای مسلح ایران به نمایندگی بنده و فرمانده نیروی دریایی روسیه از طرف وزارت دفاع آن کشوربه امضا رسید و بزودی طرح و برنامه ریزی این رزمایش در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی برگزاری چهارمین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان در آب های نیلگون خلیج فارس را نمایش اقتدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت : افزایش تعداد شرکت کنندگان دراین رقابت ها مهر تاییدی بر اقتدار امنیتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بوده و موجب دلگرمی هموطنان و نا امیدی دشمنان است.

وی افزود: شرکت کنندگان از کشورهای ایران، روسیه، سوریه، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه و چین با هم به رقابت می پردازند و کشورهای اندونزی، پاکستان و آذربایجان به عنوان ناظر حضور دارند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه مسابقات نظامیان جهان به ابتکار کشور روسیه از ۱۱ سال پیش در ۱۷ رشته آغاز شده است افزود: نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران از ۳ سال پیش به این مسابقات ملحق شده و این چهارمین دوره حضور غواصان ایران در مسابقات غواصی نظامی روسیه است.

امیر دریادار خانزادی در خصوص برگزاری این مسابقات در جزیره کیش گفت: این جزیره با دارا بودن ظرفیت ها و زیرساخت های مناسب همچنین شفافیت آب دریا برای دومین میزبانی ایران برگزیده شد.

وی با اشاره به قهرمانی سال گذشته ایران در رشته غواصی عمق گفت: دوره قبل با اختلاف قابل توجه نسبت به دیگر تیم ها، قهرمان شدیم و امسال نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران علاوه بر رشته جام و غواصی دریا در دو رشته دربی دریا و اربابان سلاح نیز شرکت می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان، مسابقات دربی دریا و اربابان سلاح در روسیه و غواصی عمق در جزیره کیش برگزار می شود گفت: دو فروند ناو موشک انداز نیروی دریایی ارتش، هفته گذشته به روسیه اعزام شده اند همچنین یک تک‌ تیرانداز از جمهوری اسلامی در رقابت های اربابان سلاح شرکت می کند.

وی با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی دریایی روسیه برای نظارت بر این مسابقات در جزیره کیش افزود:  این موضوع نشان دهنده اهمیت این رقابتها برای کشور روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش  با اشاره به پیشنهاد دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص استقرار دبیرخانه دائمی این رقابت‌ها در جزیره گفت: به طور قطع برای برگزاری دوره‌های بعد در جزیره کیش برنامه ریزی هایی انجام می شود.