امضا تفاهمنامه توسعه مجموعه سوارکاری کیش بین بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش

سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی برای توسعه مجموعه سوار کاری کیش تفاهم نامه همکاری امضاءکردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش در نشستی صبح سه شنبه 22 مرداد با حضور دکتر مظفری مدیر عامل، معاونان و مشاوران سازمان منطقه آزاد کیش و حسین ثابت سرمایه گذار بخش خصوصی ،تفاهمنامه توسعه مجموعه سوارکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی امضا شد.

دکتر مظفری در این دیدار با اشاره به علاقه مندی حسین ثابت سرمایه گذار بخش خصوصی به توسعه جزیره کیش گفت: کیش متعلق به تمامی مردم ایران است و پیشرفت این جزیره برای همه هموطنان به ویژه ساکنان کیش بسیار حائز اهمیت است و البته برای کسانی مانند آقای ثابت جزیره کیش یک ویژگی دارد که به آن تعلق خاطر دارند.

وی با بیان اینکه تلاش برای رونق و آبادانی جزیره کیش فرصت ارزشمندی است که در اختیار ما قرارگرفته افزود: باید در تحقق اهداف توسعه ای منطقه به صورت جدی عمل کنیم.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حوزه ورزش امکانات و زیر ساخت های بسیار خوبی مهیا شده است که ضمن سفر هفته گذشته مسئولان ورزشی کشور هم مورد بازدید قرار گرفت و قرار شد جام اکو در کیش برگزار شود.  میدان اسب دوانی کیش که از ظرفیت های خوب جزیره محسوب می شود و از دو بعد ورزشی و گردشگری دارای جذابیت است مورد توجه قرار گرفته و با کمک و توانمندی های آقای ثابت امیدواریم طرح میدان اسب دوانی در سطح منطقه به  یک جذابیت خاص و ویژه تبدیل شود.

حسین ثابت نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توسعه منطقه آزاد کیش با حضور  دکتر مظفری به عنوان یک مدیر با درایت و توانمند گفت: در جایگاه یک ایرانی با افتخار و تمام توان به کشور خود خدمت می کنم.کمتر مدیرانی هستند که به سراغ سرمایه گذاران بروند اما دکتر مظفری با علاقه، به مشهد آمدند و از ما دعوت کردند. البته با علاقه ای که من به کیش دارم امیدوارم بتوانیم به کیش خدمت کنم.

 وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و سازمان با همدلی در جهت توسعه کیش همکاری می کنند گفت: با توجه به عزم جزم دکتر مظفری برای توسعه کیش و پیگیری های مکررشان، ما آماده ایم تا برای انجام طرح های بزرگ از جمله  اسب دوانی ، تصفیه فاضلاب و محیط زیست در جزیره کیش با سازمان منطقه آزاد کیش همکاری گسترده داشته باشیم.

ثابت با  بیان اینکه هم اکنون در مشهد طرحی به وسعت یک میلیون متر مربع را در دست اجرا داریم، گفت: با امید خداوند برای توسعه کیش نگین ایران تلاش می کنیم و اعتقاد داریم که نعمت های طبیعی چون خورشید درخشان، ساحل زیبا، آب زلال و هوای پاک موهبت های بسیار با ارزش درکیش است که باید به درستی از آنها بهره ببریم.

وی ضمن تشکر از دعوت دکتر مظفری برای حضور و فعالیت مجدد در جزیره گفت: از خداوند طلب یاری می کنم تا بتوانم با تمام توان کاری ماندگار در جزیره کیش انجام دهم.

همچنین امیری خراسانی سرپرست موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش نیز در این جلسه گفت: وسعت زمین اسب دوانی 60 هکتار است و با توجه به نیاز منطقه کلینیک درمانی اسب نیز می تواند در آن تعبیه شود.

وی با اشاره به زیر ساخت های مناسب ورزشی کیش گفت : امکان ایجاد زمین چوگان  در مجموعه سوارکاری کیش و ترویج این ورزش کهن ایرانی در منطقه  وجود دارد و می تواند به عنوان یکی از ظرفیت های گردشگری ورزشی کیش مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری کشور نیز با اشاره به عضویت این هیات در دو فدراسیون جهانی اسب دوانی و سوارکاری گفت : با همکاری مرکز دامپزشکی برای ایجاد مرکز قرنطینه اسب در کیش مطالعات گسترده ای انجام شده است که در حال پیگیری برای ایجاد این مرکز هستیم و دامپزشکی کشور هم آماده همکاری هستند.

خلیلی افزود: رایزنی های لازم برای استفاده بهینه از توان تخصصی مشاوران خارجی فدراسیون های جهانی اسب دوانی و سوار کاری در زمینه مشاوره و آموزش جهت ارتقاء سطح علمی فعالان عرصه سوارکاری در کشورمان انجام شده است .  

وی باتاکید بر آمادگی کامل فدراسیون سوارکاری کشور درجهت همکاری باسازمان منطقه آزاد کیش و فراهم کردن زمینه استفاده مطلوب از زیرساخت های مناسب کیش و توسعه ورزش سوارکاری در این منطقه افزود: مشاوران فدراسیون آماده هستند تا برای توسعه مجموعه سوار کاری کیش و ایجاد مرکز قرنطینه باسازمان همکاری تنگاتنگ داشته باشند و ریاست فدراسیون جهانی اسب دوانی که مقر آن در پاریس است اعلام آمادگی کرده که به کیش سفر کنند و این سفر به طور قطع ثمرات خوبی  برای کشور و کیش خواهد داشت.

لازم به ذکر است حسین ثابت از سرمایه گذاران بخش خصوصی است که در دهه های قبل در زمینه گردشگری در جزیره کیش فعالیت داشته است.

گفتنی است موضوع این تفاهم نامه مرمت، بازسازی، ایجاد، توسعه و تجهیزمجموعه سوارکاری المپیک کیش برای توسعه گردشگری ورزشی در بخش های ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه ای اسب سواری است.

توسعه بخش مانژ در قالب ساخت مانژ مسقف ویژه فصل تابستان، توسعه به روز اصطبل ها و راه اندازی ساختمان قرنطینه جهت واردات اسب به کیش مطابق با استانداردها و مقررات روز جوامع بین المللی سوارکاری، محوطه سازی و زیباسازی مجموعه سوارکاری کیش، برگزاری مسابقات اسب دوانی دررشته های مختلف، ایجاد زیرشاخه های جدید و محبوب ورزشی ویژه سوارکاری ازجمله سوارکاری جانبازان و چوگان از جمله مفاد این تفاهم نامه است که در آینده نزدیک با مطالعات گروه علمی بخش خصوصی و مهندس ثابت در قالب قرارداد اجرایی خواهد شد.