امام جمعه قشم: وقف یکی از شاهکارهای اسلام است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: وقف یکی از شاهکارهای اسلام و بهترین شیوه برای جاودان ساختن سرمایه انسان است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نماز جمعه این هفته قشم افزود: وقف نه تنها از هدر رفت سرمایه انسان ها جلوگیری می کند بلکه آنها را برای همیشه به نام واقف زنده نگه می دارد.

وی ادامه داد: مال و فرزند زینت زندگی است و وقتی عمر دنیوی انسان تمام می شود دلبستگی به آنها نیز تمام می شود، اما وقف کاری می کند که سرمایه انسان ها ماندگار و جاودانه شود.

وی از مردم شهرستان قشم خواست با وقف کردن امکانات و ثروت خود، زمینه توسعه نیازهای مردم در امور درمانی، بهداشتی، آموزشی شهرستان را فراهم بیاورند و با این اقدام خداپسندانه در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نیز نقش آفرینی کنند.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری به تجمع و راهپیمایی عزاداران حسینی در اربعین امسال در عراق اشاره کرد و گفت: در هیچ جای جهان و در هیچ زمانی 20 میلیون نفر مانند این تجمع و راهپیمایی، یک جا جمع نشده بودند و این موضوع نشان از وجود امنیت در کشور جنگ زده ای مانند عراق است که استکبار جهانی به انحای مختلف ناامنی را در آنجا دامن می زند.

حجت الاسلام جوکار با بی نظیر خواندن این تجمع و راهپیمایی بر نصرت خداوند و سیدالشهدا(ع) به آن تاکید کرد و افزود: این حرکت همچنین نشانه ای آشکار از عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران بود.

وی بیان کرد: محبوبیت امام امت و رهبر معظم انقلاب و همچنین سردار سلیمانی در میان زایران اربعین حسینی و مردم عراق دلیلی بر این ادعاست.

امام جمعه قشم همچنین این اجتماع را نمایش وحدت، اقتدار و همگرایی مسلمان ها بر علیه استکبار جهانی، تکفیری ها و به خصوص گروه داعش دانست و گفت: وعده ارتش 20 میلیونی امام خمینی(ره) با این تجمع و راهپیمایی شکل گرفت و با هدایت رهبر معظم انقلاب دست آلوده استکبار جهانی با این ارتش کوتاه خواهد شد.

حجت الاسلام جوکار با اشاره به مناسبت های این هفته ولادت حضرت عیسی مسیح را به مسیحیان تبریک گفت و یادآور شد: ما مسلمان ها برای آن حضرت که مخالف هرگونه ظلم بود ارزش قایل هستیم.

قشم