امام جمعه قشم: وحدت مایه عزت مسلمان است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: وحدت مایه عزت و پیشرفت مسلمانان است و برای پیروزی جهان اسلام باید اختلاف ها، تعصب ها و مسائل حاشیه ای کنار گذاشته شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در نماز جمعه این هفته قشم با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت افزود: اگر مسلمانان مشترکات فراوان از جمله وجود مقدس رسول گرامی اسلام را محور حرکت خود قرار دهند، بطور قطع می توانند مشکلات فعلی جهان اسلام را از میان بردارند.

وی با اشاره به تسلط رژیم صهیونیستی بر بخش هایی از جهان اسلام تصریح کرد: دشمنان اسلام با نفوذ در کشورهای اسلامی و ایجاد تفرقه در میان این کشورها توانسته اند حضور نامشروع این رژیم را در جهان اسلام تداوم بخشند و تنها راه پایان این حضور، وحدت عملی کشورهای اسلامی و مسلمانان است.

به گفته وی وحدت تنها در دنیای اسلام مورد نظر نیست، بلکه در مسائل داخلی نیز وحدت باید مدنظر همه گروه ها و قشرهای جامعه باشد تا دشمن از حربه قدیمی تفرقه برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده نکند.

خطیب نماز جمعه این هفته قشم در بخش دیگری از سخنان خود به 17دی ماه، سالروز واقعه کشف حجاب در سال 1314توسط رضاخان اشاره کرد و با تشریح برنامه ریزی دشمن در خصوص برخی مباحث خاص از جمله حجاب گفت: دشمن با ایجاد افزون بر 300شبکه تلویزیونی ماهواره ای به زبان فارسی تلاش می کند حجاب را از سر زنان و دختران مسلمان ما بردارد.

وی با اظهار تاسف از موفقیت دشمن در رسیدن به این هدف در میان برخی از اقشار جامعه، وجود بعضی از کاستی ها را در جامعه قابل تامل دانست و با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات نوروزی، خواستار برنامه ریزی دقیق در موضوع امر به معروف و نهی از منکر شد.

امام جمعه قشم در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه برگزاری اجلاس سراسری نماز در اهواز را مورد اشاره قرار داد و خواستار ایجاد فضای مساعد و جذاب برای برگزاری نماز جماعت در ادارات، مدارس و دانشگاه های قشم شد.

حجت الاسلام جوکار همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسوال الله توسط ارتش جمهوری اسلامی ،آن را مایه اقتدار ایران اسلامی در منطقه دانست .

وی همچنین بر ضرورت رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در جاده ها و خیابان های قشم و جلوگیری از رانندگی افراد فاقد صلاحیت در این شهرستان تاکید کرد.

قشم