امام جمعه قشم: همه پیشرفت های ایران در سایه وحدت به دست آمده است

قشم – ایرنا – امام جمعه قشم گفت: دستاوردها و پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاکنون، همه و همه در سایه وحدت به دست آمده است.

حجت الاسلام «رضا جوکار » روز یکشنبه در اولین روز هفته وحدت در جشن میلاد حضرت محمد(ص) در مسجد جامع اهل سنت قشم افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57، خلق حماسه های جاویدان هشت سال دفاع مقدس و درهم شکسته شدن توطئه های ریز و درشت دشمنان در سال های بعد از انقلاب، مدیون وجود وحدت در جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسلمان ها دشمن مشترک دارند و برای مقابله با این دشمن، وحدت برای آنها یک ضرورت است، تصریح کرد: در عین حال مسلمان ها برای موفقیت در این مقابله، باید سیره نبوی را به عنوان چراغ راه خود قرار دهند.

به گفته وی حضرت محمد(ص) همانطور که اسوه رحمت و گذشت در برخورد با امت خود بود با دشمن به شدت برخورد می کرد.

امام جمعه قشم در تشریح خصوصیات آخرین فرستاده خدا گفت: آن حضرت که پیروی از او باعث افتخار مسلمان هاست، بهترین اخلاق کریمانه انسانی و اسلامی را دارا بود و رحمت او شامل همه می شد.

حجت الاسلام جوکار بر ضرورت رواج خصوصیات پیامبر گرامی اسلام از جمله رحمت آن بزرگوار در جامعه امروز تاکید کرد و گفت: با مهربانی، مودت و وحدت که از خصوصیات بارز آن حضرت بود می توان جامعه را سمت پیشرفت و تعالی هدایت کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وحدت و صمیمیت بین عالمان شیعه و اهل سنت قشم را الگویی برای نسل جوان خواند و یادآور شد: همانطور که مواضع و برخوردهای مسئولان درجه یک این جزیره از سرپرست منطقه آزاد قشم گرفته تا فرماندار شهرستان قشم و سایر مقامات اجرایی، قضایی، انتظامی، نظامی و امنیتی، همه و همه فرا مذهبی است و همه برای مردم، چه شیعه و چه اهل سنت با یک نگاه دارند خدمت می کنند.

براساس این گزارش امام جمعه اهل سنت قشم نیز در این آیین با تشریح خصوصیات حضرت محمد(ص) اخلاق آن حضرت را سرآمد اخلاق انسان ها خواند و گفت: وجود آن حضرت، بزرگ ترین نعمت و فقدان او بزرگ ترین مصیبت برای بشریت بوده است.

شیخ «عبدالرحیم خطیبی» سخن گفتن از جمیع خصوصیات پیامبر گرامی اسلام را بدون پایبندی عملی به آن خصوصیات نشانه دوری از آن حضرت خواند و افزود: اگر می خواهیم وظیفه و تکلیف مان را در قبال آن حضرت ادا کنیم، باید در عمل اخلاق آن بزرگوار را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم.

وی با اشاره به کسانی که فکر می کنند اسلام دین خشونت است، تصریح کرد: اسلام دین رحمت است، نه دین نفرت و دین گذشت است نه دین انتقام جویی.

این روحانی اهل سنت قشم در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت یکپارچگی و وحدت همه مومنان در برابر دشمنان اسلام تاکید کرد و یادآور شد: ما به مثابه اجزای یک ساختمان متکی به یکدیگر هستیم و باید در کنار هم، دست در دست یکدیگر، در صف واحد، توطئه ها و بدخواهی های دشمنان را خنثی کنیم.

به گزارش ایرنا در این آیین مولودی خوانی و تواشیح نیز با مضمون توصیف خصوصیات نورانی آخرین فرستاده خداوند اجرا شد.

قشم