مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در گفت و گو با خبرنگاران؛

اقدامات خوبي براي معرفي كيش در خارج از كشور انجام شده است

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به برپايي غرفه گردشگري كيش در نمايشگاههاي بين المللي گردشگري كشورهاي خارجي گفت: خوشبختانه اقدامات خوبي براي معرفي ظرفيت هاي گردشگري كيش در خارج از كشور انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دكتر "علي اصغر مونسان" در حاشيه هشتمين نمايشگاه بين المللي گردشگري، هتلداري و صنايع وابسته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از معرفي كيش در نمايشگاه گردشگري تركيه، تورگردان هاي بزرگ تركيه وارد بازار كيش شده اند و به زودي شاهد ورود گردشگران از تركيه به كيش خواهيم بود.

وي رشد ورود گردشگران خارجي به جزيره كيش را خوب توصيف و تاكيد كرد: اما اين ميزان هنوز بسيار پايين است و اميدواريم با توجه به تاثير گذاري اتفاقات و معادلات بين المللي و منطقه اي در آينده شاهد افزايش ميزان ورود گردشگران خارجي به كيش باشيم.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش به ورود گردشگران عراقي به جزيره كيش در سال جاري اشاره كرد و گفت: ورود گردشگران عراقي به كيش آغاز خوبي داشت اما با توجه به ناامني هاي داخل ی درکشورعراق تداوم برگزاري تورهاي گردشگري از اين كشور به تعويق افتاد.

مونسان در ادامه به ظرفيت هاي كشور لهستان و حضور غرفه كيش در نمايشگاه گردشگري اين كشور اشاره كرد و گفت: سالانه يك و نيم ميليون گردشگر از لهستان براي بازديد از آثار تاريخي و بهره مندي از آب و هواي آفتابي مصر به اين كشور سفر مي كنند كه ايران و جزيره كيش نيز داراي ظرفيت هاي مشابه است.

به گفته وي، آثار تاريخي شهر شيراز در فاصله زمانی نيم ساعته از مسیر هوایی با كيش قراردارد و آب و هواي آفتابي جزيره مي تواند بسته گردشگري مناسبي براي گردشگران لهستاني و جايگزيني با مقاصد مشابه ديگر مانند مصر باشد.

در هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته فعالان صنعت گردشگری از ایران و کشورهای مالزی ، ترکیه و کرواسی دستاوردها و ظرفیت های خود را در زمینه های گردشگری الکترونیک، هتلداری و صنایع وابسته ، خطوط هواپیمایی، تجهیزات و لوازم سفر ، جاذبه ها و رویدادهای گردشگری، مناطق آزاد ، اکوتوریسم، گردشگری سلامت، مبلمان و دکوراسیون هتل ها و موسسات مالی و اعتباری و بانک ها در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

هشتمین نمایشگاه بین المللی گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته و دومین نمایشگاه بین المللی صنایع دستی از پنجم اسفند آغاز به كار كرد و تا هشتم اسفند برپا خواهد بود .