اقامه اولین نماز جمعه در مصلای کیش

نماز دومین جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای کیش اقامه می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش٫ مصلای بزرگ کیش پس از شش ماه کار شبانه روزی 28 خرداد مصادف با 11 رمضان میزبان اقامه اولین نماز جمعه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش بهره برداری از فاز اول این پروژه بزرگ را در مدت شش ماه کاری بزرگ دانست و گفت: برای آماده سازی مصلای کیش تیم اجرایی به صورت شبانه روزی کار کردند تا شرایط بهره برداری از این مجموعه هر چه زودتر برای شهروندان مهیا شود.

پرهام جانفشان افزود: سرعت زیاد انجام کار باعث کاهش کیفیت در این پروژه نشده در حالیکه می توانستیم در بخش هایی از کار برای تسریع از امکانات آماده استفاده کنیم اما این موضوع همیشه مد نظر بوده که مصلای کیش باید یک مجموعه فاخر در کشور باشد.

وی تاکید کرد: پروژه مصلی یک پروژه زنده و پویا است که در فاز اول آن بخش های خدماتی برای سرویس دهی به شهروندان آماده بهره برداری شده است و با پیشرفت کار و احداث دیگر بخش ها به یک مجموعه کامل فرهنگی مذهبی تبدیل می شود.

به گفته جانفشان در تمام بخش های این مجموعه از بهترین مصالح روز دنیا  و در طراحی نیز از برترین و جدیدترین طرح های ایرانی و اسلامی استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش گفت: فاز اول این پروژه در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با زیر بنای 4 هزار متر احداث شده است و دارای دو شبستان با ظرفیت 3600 نفر است.

وی افزود: از 2 گنبد مصلای کیش، مرحله سفت کاری گنبد داخلی با 385 متر مربع مساحت پوسته به اتمام رسیده و گنبد بیرونی نیز دارای750 متر مربع مساحت پوسته است  که هر دو گنبد داخلی و بیرونی این پروژه تا پایان سال 95 تکمیل می شوند.

 

گفتنی است 2 ساختمان جانبی برای وضو خانه، 6 کلاس آموزشی، 2 کارگاه کامپیوتر، 2 اتاق مخصوص اساتید، 42 سرویس بهداشتی و 6 سرویس بهداشتی ویژه جانبازان و معلولان از دیگر امکانات این مجموعه فرهنگی و مذهبی است.