افزایش ظرفیت ناوگان دریایی کیش با الحاق شناور مریم یک

ظرفیت مسافری ناوگان دریایی کیش با پیوستن شناور مریم یک در مسیر چارک به کیش و بالعکس افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شناور مریم یک که دارای 315 نفر ظرفیت مسافر و 50 نات دریایی سرعت است با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان سازمان در مسیر کیش _ چارک و بالعکس آغاز بکار کرد.

احمد علیپور از مالکان این شناور در خصوص ویژگیهای شناور مریم یک گفت: این شناور مسافربری که ساخت کشور نروژ است به صورت کامل در بخش های موتور، سیستم خدمات، صندلی ها، سیستم های رایانه ای، هشدار دهنده ها، و تجهیزات حفاظت و ایمنی دریایی در دبی نو سازی شده است و با توجه به اینکه از قوه محرکه جت در این شناور استفاده شده از نظر سرعت و کیفیت در مقایسه با شناورهای مشابه در سطح بالاتری قرار دارد.

وی افزود: این شناور قرار بود در مسیر دبی – کیش فعالیت کند که با توجه به اینکه در این مسیر تقاضا زیاد نیست مقرر شد شناور مریم یک صبح ها در مسیر چارک – کیش تردد کند و شب ها برای گشت دریایی مسافران مورد استفاده قرار گیرد.

علیپور در ادامه گفت: در شرایط کنونی 3 شناور دیگر در مسیر کیش – چارک تردد می کنند که ویژگی ها و مشخصات آنها با این شناور متفاوت است و می توان گفت مشابه این شناور نه تنها در کیش بلکه در خلیج فارس موجود نیست.

گفتنی است شناور مسافری مریم یک با 36 متر طول و 11 متر عرض در سال 1999  ساخته شده و در سال 2013 نو سازی و وارد ایران شده است با پیوستن این شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی کیش تعداد کشتی های مسافری جزیره  به 10 فروند شناور افزایش یافت.