افزایش 3 برابری درآمدهای سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، عملکرد یکسال گذشته این سازمان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی،«حسین فروزان» در مراسم بررسی فعالیت‌های یکسال گذشته این سازمان که با حضور معاونین، مدیران و کارکنان سازمان منطقه آزاد ماکو در محل سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره دو این سازمان در بازرگان برگزار شد، گفت: در سایه‌ی تلاش‌های مدیران و کارکنان و جذب سرمایه‌گذاران درآمدهای این سازمان امسال در 6 ماهه‌ی نخست سه برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی با اشاره به اختصاص 300 میلیارد ریال از سوی این سازمان برای احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو، افزود: این فرودگاه بزرگترین طرح عمرانی منطقه آزاد ماکو بوده و تاکنون نیز 300 میلیارد ریال برای ساخت آن هزینه شده است.

فروزان از اتمام آسفالت‌ریزی فرودگاه ماکو خبر داد و گفت: آسفالت‌ریزی این فرودگاه مراحل نهایی خود را طی کرده و در صورت مساعد بودن هوا تا یک ماه آینده به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه‌ی آزاد ماکو، احداث دهکده‌ی لجستیکی برای تسهیل در امر ترانزیت و واردات و صادرات کالا، تعریض جاده‌ی بازرگان ایواوغلی و ایجاد بازارچه بزرگ مرزی را از دیگر طرح‌ها و فعالیت‌های عمرانی سازمان برشمرد.

رئیس هیأت مدیره سازمان با بیان این که در کنار فعالیت‌های اقتصادی، آموزش و رفاه کارکنان از برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان است، افزود: آموزش و بالا بردن سطح معلومات کارکنان از دیگر اهداف و سیاست‌های سازمان است.

فروزان با تقدیر از تلاش‌های کارکنان سازمان اظهار امیدواری کرد با همکاری و تلاش‌های همه‌ی همکاران، منطقه آزاد ماکو پله‌های رشد و ترقی را با سرعت بیشتری طی می‌کند.

«جواد اسماعیل‌زاده» معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این نشست با اشاره به اجرای 120 برنامه فرهنگی طی یکسال گذشته گفت: برپایی همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی با حضور 120 هزار نفر از شهروندان، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب و برگزاری جشنواره خانوادگی ماهیگیری از مهم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی سازمان در یکسال گذشته بوده است.

وی در ادامه از برپایی اردوی تیم ملی قایقرانی کشور برای نخستین بار در این منطقه خبر داد و گفت: این اردو با حضور ورزشکاران تیم ملی قایقرانی اردیبهشت ماه سال آینده در پشت دریاچه سد ماکو برگزار می‌شود.

مرمت و بازسازی کاخ موزه باغچه جوق و ساماندهی دخمه سنگی فرهاد از دیگر فعالیت‌های مورد اشاره اسماعیل‌زاده در این نشست بود.

وی همچنین به اختصاص 500 میلیون ریال برای نوسازی و استانداردسازی بخاری‌های مدارس منطقه آزاد ماکو اشاره کرد و گفت: براساس توافق مدیرعامل سازمان و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با وزارت آموزش و پرورش، مبلغ 2 میلیارد تومان در اختیار آموزش و پرورش منطقه جهت ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

«سیدمحمود عبدی» معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو هم با اشاره به وجود 55 هزار مترمربع انواع سوله‌های سرپوشیده در منطقه، افزود: هم‌اکنون همه‌ی قبض انبارهای ورودی و خروجی کالا به این منطقه زیر نظر سازمان منطقه آزاد ماکو انجام می‌شود.

ماکو