افتتاح مسجد حضرت زینب (س) در شب میلاد دخت گرامی حضرت امیر المومنین علی (ع)

به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زینب (س)، دخت گرامی حضرت امیر المومنین علی (ع)، نهمین مسجد اهل تشیع در جزیره کیش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مسجد عصر روز شنبه 24 بهمن ماه طی مراسمی با حضور علی اصغر مونسان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش و جمعی مدیران محلی و روحانیون جزیره کیش به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمين تقوي در اين مراسم با تشريح نگرش و سيره زندگي ائمه در مسير انسان سازي در دوراني كه از هر سو مسلمانان مورد ظلم و ستم قرار مي گرفتند گفت: كار بزرگ حضرت زينب (س) در بيان واقعيات واقعه كربلا و نقش ايشان در روشنگري افكار مردم باعث شد پس از گذشت هزار و چهارصد سال مردم از ظلم و ستم يزيديان آگاه شوند.

وي در ادامه به تبيين رفتار ائمه (ع) در دوره مسئوليتشان در مواجهه با ستمگران تاريخ پرداخت و از مساجد به عنوان كانون گرد همايي مسلمانان در همه ادوار تاريخي ياد كرد.

دكتر مونسان نيز در اين مراسم ضمن تقدير از بانيان و خيرين ساخت مساجد، از تلاش هاي امام جمعه كيش در توسعه بناهاي مذهبي همگام با رشد ديگر بخش ها تشكركرد.

وي از مساجد به عنوان كانون سازندگي فرد و اجتماع ياد كرد و گفت: مسجد محل تزكيه و راز و نياز انسانهاست اما در بعد اجتماعي، مساجد پايگاه هاي تغييرات بزرگي در تاريخ اسلام بوده اند. پيامبر(ص) دعوت به دين مبين اسلام را از مساجد آغاز كردند و در جريانات انقلاب نيز مساجد به عنوان پايگاه اصلي مردم و رهبري بودند.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود: پايداري و نظام بخشيدن به كشور در دوران بعد از انقلاب توسط كميته هاي مردمي در مساجد شكل گرفت و در زمان جنگ نيز مساجد كانون جمع آوري كمك هاي مردمي و اعزام رزمندگان بود.

وي با اشاره به برگزاري انتخابات در مساجد به عنوان پايگاه مهم ارزشي و مردمي كشور ما گفت: نقش مساجد در قرآن به عنوان كانون مهم فردي و اجتماعي همواره مورد تاكيد قرارگرفته و به دليل اين جايگاه والا به مساجد خانه خدا مي گويند.

حجت الاسلام والمسلمين عليدادي نيز در اين مراسم با اشاره به ساخت ٤مسجد ديگر جزيره كيش به دست خيرين و احداث مصلاي كيش به همت سازمان منطقه آزاد كيش گفت: مساجد پايگاه هاي انسان سازي و بستري براي تعالي جامعه است.

مسجد حضرت زینب (س) در زمینی به مساحت 4060 متر مربع و متراژ زیر بنای کل 1742 متر مربع با ظرفیت 1500 نمازگزار دارای درمانگاه خیریه جهت ارائه خدمات عمومی و دندانپزشکی به نیازمندان، آشپزخانه صنعتی و 4 باب مغازه خدماتی است.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این مسجد، با اهدای لوح تقدیر از هیأت های مذهبی شرکت کننده در مراسم عزاداری سالار شهیدان در ماه محرم، قدردانی شد.