افتتاح فاز سوم شهر زیر زمینی کاریز در گرامیداشت روز کیش

فاز سوم شهر زیر زمینی کاریز همزمان با روز کیش افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در گرامیداشت روز کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه جزیره، امام جمعه اهل سنت و جمعی از مسئولان محلی فازسوم شهر زیر زمینی کاریز افتتاح شد.

به گفته منصور حاجی حسینی سرمایه گذاری و موسس شهر زیر زمین کاریز این شهر زیر زمینی در عمق 16 متری زیر زمین قرار دارد و در فاز سوم این مجموعه لم کده، رستوران سنتی، موزه و غرفه های صنایع دستی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه قدمت قنات کیش بیش از 2500 سال است و در دوران گذشته آب شیرین ساکنان کیش از این قنات تامین می شده افزود: شهر زیر زمین کاریز با تغییر کاربری این قنات و تبدیل آن به مجموعه ای با وسعت بیش از 15 هزار مترمربع در سه فاز به یکی از جاذبه های گردشگری و تفریحی جزیره کیش تبدیل شده است.

گفتنی است شهر زیر زمینی کاریز از 20 شهریور سال 78 فعالیت خود را آغاز کرده است و هر روزه میزبان گردشگران زیادی از سراسر کشورمان است.

یاد آور می شود همزمان با 20 آبان روز کیش، ضمن برگزاری آیین ها و برنامه های شاد و متنوع، آیین کلنگ زنی مجموعه شهربازی کیش و افتتاح خانه مطبوعات و شورای شهر نیز انجام شد.