افتتاح 7 طرح بزرگ گردشگري كيش و هندورابي با حضور رييس جمهور در نوروز 96

دكتر مونسان از افتتاح 7 طرح گردشگري در كيش و هندورابي با حضور رييس جمهوركشورمان در نوروز96 خبر داد

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان  در مراسم بهره برداري آزمايشي از مجموعه آواي خليج فارس كه به طور زنده و همزمان از طريق برنامه همام و از شبكه  5 در سراسركشور پخش مي شد با اشاره به اينكه جزيره كيش با آمادگي كامل در نوروز 96 پذيراي هموطنان و گردشگران خارجي است گفت: 7 طرح بزرگ گردشگري در جزاير كيش و هندورابي آماده بهره برداري است كه در نوروز امسال با حضور رييس جمهور گشايش مي يابند.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش اظهار داشت: توسعه گردشگري در هندورابي و آغاز بهره برداري از چندين طرح عمراني در اين جزيره بكر و زيبا، راه اندازي تور كيش – قشم با كشتي كروز، بهره برداري از بزرگ ترين تم پارك آبي رو باز كشور و منطقه در كيش و مجموعه آواي خليج فارس با مجهزترين و زيباترين آبنماي موزيكال در خاورميانه از جمله  طرح هاي گردشگري است كه در نوروز 96 و با حضور رييس جمهور محترم كشورمان به بهره برداري مي رسند.

دكتر مونسان باتاكيد بر اينكه كيش به پايلوتي براي توسعه جزاير ايراني خليج فارس تبديل شده است گفت: با توجه به اينكه جزاير هندورابي و فارور بزرگ و كوچك به كيش الحاق شده است توسعه هندورابي در اولويت طرح هاي عمراني سازمان منطقه آزاد كيش قرار گرفت و ما تلاش كرديم تا با ساخت فرودگاه و بندرگاه هندورابي، توسعه فضاي سبز و هتل و اماكن اقامتي  در سريع ترين زمان ممكن و با توجه ويژه به حفظ محيط زيست اين جزيره، زير ساخت هاي لازم براي پذيرش گردشگران فراهم شود. از نوروز امسال نيز با راه اندازي تورهاي هندورابي اين جزيره آرامش در رونق صنعت گردشگري كشور سهيم خواهد بود.

دكتر مونسان با تاكيد بر اينكه تمامي طرح هاي توسعه اي در هندورابي با محور حفظ محيط زيست اجرا شده است تصريح كرد: در اين جزيره كه با عنوان جزيره آرامش پذيراي گردشگران است طبق طرح جامع تمام ساخت و سازها سبك و با استفاده از مصالح سازگار با محيط اجرا شده است. به طور مثال از آسفالت استفاده نمي كنيم و حوزه سوخت فسيلي نداريم. همچنين خودرو مالكيتي و فضاي اسكان مالكيتي در هندورابي نخواهيم داشت تا همواره اين جزيره با امكاناتي خاص و ويژه براي پذيرش گردشگران آرامش و علاقمندان به اكوتوريست مهيا باشد و محيط زيست بكر آن آسيب نبيند.

وي با اشاره به اينكه نوروز امسال رونق تورهاي گردشگري هندورابي دروازه جديدي را فرا روي صنعت گردشگري جزيره كيش مي گشايد گفت: طبق طرح جامع  جزيره هندورابي  براي پذيرش روزانه 2000 تا2500 گردشگر آمادگي خواهد داشت.

دكتر مونسان ابراز اميدواري كرد زير ساخت هاي فراهم شده و اقدامات گسترده عمراني در هندورابي زمينه ساز حضور فعال سرمايه گذاران بخش خصوصي در اين جزيره باشد تا به مدد تعامل فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران داخلي و خارجي روند توسعه هندورابي با شتاب فزاينده اي ادامه يابد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش با اشاره به تاكيد دولت تدبير و اميد بر توسعه جزاير ايراني خليج فارس گفت: پس از تكميل زير ساخت ها و طرح هاي عمراني و گردشگري در هندورابي روند توسعه جزاير فارور در دستور كار قرار مي گيرد و اميد داريم كه تا نوروز 97 از گردشگري و توسعه فارور كوچك و بزرگ صحبت كنيم.

دكتر مونسان در ادامه با اشاره به اينكه ايجاد جاذبه هاي نوين گردشگري با ساخت اماكن تفريحي جديد در جزيره كيش سطح خدمات گردشگري اين منطقه را به ميزان قابل توجهي ارتقاء داده است گفت: مجموعه آواي خليج فارس كه امشب به طور آزمايشي بهره برداري از آن آغاز شد مجموعه ارزشمندي است كه با هدف رونق گردشگري توسط سرمايه گذار بخش خصوصي در اين جزيره ساخته شده است.

وي افزود: آبنماي موزيكال بخشي از امكانات تفريحي و سرگرم كننده  مجموعه آواي خليج فارس است كه با ويژگي هاي منحصر بفرد از نمونه هاي مشابه در كشورهاي حاشيه خليج فارس بسيار كامل تر و برتر بوده و انگيزه خوبي براي هموطنان است تا بجاي سفر به كشورهاي منطقه با سفر به جزيره كيش از بهترين امكانات تفريحي بهره مند شده و از اقامت در اين منطقه گردشگري لذت ببرند.

به گفته دكتر مونسان، تم پارك آبي اوشن نيز بزرگ ترين پارك آبي رو باز كشور و منطقه است كه با هدف افزايش جاذبه هاي گردشگري و مدت ماندگاري مسافران در كيش ساخته شده است. اين پارك كه از جديد ترين امكانات پارك هاي آبي در منطقه خاورميانه برخوردار است مي تواند يك روز كامل از اقامت گردشگران در جزيره كيش را به خود اختصاص دهد.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش همچنين از اجراي طرح هاي نوين در گردشگري دريايي كيش خبر داد و گفت: با ورود يك كشتي اقيانوس پيماي 4 طبقه با كامل ترين تجهيزات در هفته نخست نوروز به آبهاي جزيره كيش تورهاي دريايي كيش – قشم آغاز مي شود و گردشگران جزيره كيش مي توانند سفرهاي كوتاه مدت دريايي را با كشتي كروز تجربه كنند.

وي افزود: اين كشتي با 404 تخت اقامتي، فضاي رستوراني وسيع، سالن هاي سينما، برگزاري همايش، كتابخانه و اتاق مطالعه، سالن بدنسازي و فضاي بازي كودكان، براي گردشگران جزيره كيش كه علاقمند هستند  يك سفر دريايي منحصربفرد را تجربه كنند مجموعه اي از امكانات پيشرفته را فراهم مي كند.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش نوروز پر رونقي را براي جزيره كيش پيش بيني كرد و افزود: توسعه زيرساخت ها و ارتقاء خدمات گردشگري در جزيره كيش سبب شد كه نيمه دوم امسال رشد گردشگران به ميزان قابل توجهي افزايش يابد و اين روند صعودي از نوروزي پر رونق در جزيره كيش خبر مي دهد.

دكتر مونسان با اشاره به اينكه كيش در تمام فصول سال ميزبان شمار گسترده اي از گردشگران است گفت: بدون شك مجموعه امكانات مطلوبي كه براي پذيرايي از گردشگران نوروزي در بخش هاي مختلف جزيره كيش فراهم شده و تنوع برنامه هاي فرهنگي و سرگرم كننده جزيره كيش در تعطيلات نوروزي سبب خواهد شد تا شمار گردشگران اين جزيره امسال نيز همانند سال هاي قبل با رشد بسياري همراه باشد و خوشبختانه ما با آمادگي كامل از خيل گسترده هموطنان با ذوقي كه كيش را براي تعطيلات نوروزي انتخاب مي كنند پذيرايي خواهيم كرد.