اعلام عملکرد مدیریت حمل و نقل عمومی کیش در 9 ماه نخست سال 96

معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش گزارش عملکرد نه ماهه نخست مدیریت حمل و نقل عمومی را در سال جاری اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در بخش حمل و نقل عمومی، 8 شرکت حمل و نقل شهری با 749 خودرو و یک هزار و 275 راننده در دو بخش تاکسیرانی و مینی بوسرانی به شهروندان و گردشگران خدمات ارائه می کنند.

از وظایف مهم این مدیریت، بررسی صلاحیت رانندگان به منظور صدور کارت تردد وسایل نقلیه عمومی و شخصی اعم از تاکسی، کامیونت و مینی بوس تور هتل ها است. به همین منظور در نه ماه نخست امسال،  تعداد 4 هزار و 90 دفترچه تردد،  3 هزار و 288 معرفی نامه برای استعلام در حوزه های اماکن، راهور و بهداشت صادر و 49 مجوز فعالیت اقتصادی تمدید شده است.

همچنین، در بخش کنترل و نظارت بر عملکرد کلیه خودروهای عمومی از طریق سیستم هوشمند یا مونیتورینگ تاکسیمتر، GPS و دستگاه کارتخوان، تعداد 6 هزار و 772 مورد از این تجهیزات بررسی شدند.

با توجه به شرایط زیست محیطی جزیره و تصویب شورای ترافیک، تعداد 300 خودرو با پایان یافتن عمر مفید خودرو تعویض شدند تا با ورود خودروهای جدید خدمات شایسته تری به مسافران ارائه دهند.

در خصوص پیگیری و تحویل لوازم به جا مانده در وسایل نقلیه عمومی به مسافران نیز تعداد 2 هزار و 97 مورد مفقودی، 843 مورد مکشوفه، 319 مورد تحویلی در این مدیریت اعلام  و تعداد 20 هزار و 520 تماس با سامانه 141 نیز بررسی و اعلام نتیجه شده است.

لازم به ذکر است، برگزاری دوره های آموزشی تشریفات، آداب معاشرت و آموزش زبان انگلیسی، اعمال قانون به رانندگان متخلف و تشویق رفتارهای مثبت رانندگان، ساماندهی ایستگاه های وسایل نقلیه عمومی، تعیین خط سیر و صدور عوارض خودرویی برای کلیه خودرو های موجود در جزیره از دیگر اقدامات و وظایف مدیریت حمل و نقل معاونت امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات کیش است.