اعلام عملکرد اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره

عملکرد اداره غله و تعزیرات آرد و نان در جزیره کیش اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نان همواره در نزد ايرانيان از جايگاه خاصي بر خوردار بوده و غذاي اصلي مردم کشورمان را تشکيل مي‌دهد. بخش قابل توجهي از پروتئين و انرژي مورد نياز مردم، از نان تامين مي‌شود. بي‌ شک تهيه، توليد و عرضه‌ نان سالم و بهداشتي در حفظ سلامت جامعه موثر خواهد بود. در این راستا اداره غله و تعزیرات آرد و نان جزیره کیش سعی دارد تا کیشوندان  و گردشگران نان با کیفیتی را در جزیره کیش تهیه کنند.

بنابر این گزارش، تعداد 29 واحد نانوایی سنتی از جمله 9 واحد نانوایی بربری، 12 واحد لواش، 3 واحد تافتون و 5 واحد سنگک و همچنین4 واحد نانوایی فانتزی در مناطق مختلف جزیره کیش به فعالیت مشغول هستند.

در طول 9 ماه نخست سال جاری، 4 میلیون و 16 هزار و 200 کیلوگرم انواع آرد از شهرهای بندر عباس به صورت دولتی و ازشیراز، تهران، کرج و گنبد کاووس به صورت آزاد تهیه شده است.

در این مدت اداره غله و تعزیرات آرد و نان هزار و 101 بازدید از نانوایی ها انجام دادند. همچنین این اداره با همکاری مشترک مرکز توسعه سلامت کیش طی 133 بازدید از نانوایی های فعال کیش، از 598 قرص نان آزمایش جوش شیرین به عمل آوردند. مکان نانوایی ها نیز از نظر رعایت موازین بهداشتی نظارت شد و  3 واحد نانوایی به دلیل عدم رعایت بهداشت تعطیل و به 7 مورد از شکایات شهروندان در خصوص کیفیت نان رسیدگی شد.

شایان ذکر است،  با تمهیدات اندیشیده شده، انبارهای آرد نانوایی های جزیره به منظورتامین نیاز شهروندان و گردشگران همیشه به میزان 2 هفته آرد مصرفی ذخیره دارند.