اعلام آمادگي كيش براي ميزباني مسابقات جهاني كايت بردينگ

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از آمادگی جزیره کیش برای میزبانی مسابقات جهانی کایت بردینگ خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، دكتر مونسان مدير عامل سازمان منطقه آزاد و دبير شورايعالي مناطق آزاد از بخشهاي مختلف  پارك تفريحات و ورزش هاي آبي مارينا با نام ويبيت بازديد كردند.

 دكتر مونسان در گفتگو با سرمايه گذاران و مديران اين مجموعه با اشاره به پتانسيل هاي ارزشمند توسعه تفريحات و ورزش هاي آبي در اين منطقه گفت: با توجه به پبشنهاد رییس انجمن جهانی کایت بردینگ براي برگزاري مسابقات جهاني این رشته در جزيره كيش، از ميزباني اين رويداد مفرح و پر طرفدار ورزشي استقبال مي كنيم.

وي با اشاره به اينكه جزيره كيش به مدد فراهم شدن زير ساخت هاي لازم و امكانات خوب اقامتي، پذيرايي و همچنين سرمايه گذاري هاي مناسب بخش خصوصي در زمينه مراكز تفريحات دريايي مي تواند به قطب مهم برگزاري مسابقات بين المللي ورزش هاي آبي و ساحلي تبديل شود.

 دكتر مونسان تصريح كرد: همانگونه كه ساخت زمين هاي استاندارد واليبال ساحلي و ميزباني شايسته از رقابت هاي جهاني واليبال ساحلي در دو سال گذشته سبب شد كه فدراسیون جهانی والیبال سطح برگزاری این رقابت ها در جزيره كيش را به سه ستاره ارتقاء دهد بدون شك برگزاري رقابت هاي كايت بردينگ هم در كيش سبب معرفي پتانسيل هاي منطقه در سطح بين المللي و توسعه توريسم ورزشي خواهد شد.

مدير عامل سازمان منطقه آزاد كيش افزود: تلاش كرديم تا در بخش غربي جزيره كيش كه سرعت باد مناسب است از فضاي آرام و زيبايي ساحل براي توسعه ورزش هاي بادباني و پارك هاي تفريحات دريايي بهره برده و به همين دليل طرح هاي سرمايه گذاري در اين زمينه را در اولويت قرار داده ايم.

لازم به ذكر است میرکو بابینی رییس انجمن جهانی کایت بردینگ IKA فروردين امسال در سفري  به جزيره كيش علاوه بر بازدید از روند برگزاری دوره مربیگری کایت بردینگ در اين مجموعه، پتانسیل ها و امکانات جزیره زیبای كيش را براي ميزباني رقابت هاي جهاني ورزش هاي بادباني بررسي كرد.

به گفته مديران مجموعه ورزشهاي بادي و دريايي ويبيت، میرکو بابینی در اين ديدار با نظري بسيار مساعد در خصوص سرعت رشد جزيره كيش و امكان تبديل شدن به يكي از مراكز ده گانه جهان در زمينه ورزش هاي بادباني، پيشنهاد ميزباني كيش براي مسابقات جهاني سال 2018 كايت بردينگ را مطرح كرده است.

 به گفته سرمايه گذاران و مديران اين مجموعه ورزشي، تاسیس مدرسه ورزش هاي بادباني با محوريت كايت بردينگ، تربيت ورزشكاران حرفه اي از ميان ساكنان جوان و با انگيزه كيش و برگزاري رقابت هاي بين المللي و تورهاي ورزشي ويژه مسابقات و تفريحات دريايي از جمله برنامه هايي است كه در آينده نزديك در اين مجموعه مفرح اجرايي خواهد شد.

اين پارك بادي كه بر روي بستر دريا واقع شده است با محوطه مياني بيش از 2 هزار متر مربع  و زمينهاي واتر پلو و واليبال ظرفيت پذيرش همزمان 140 نفر از علاقمندان به تفريحات و ورزش هاي دريايي را دارا است. دوش و رختكن سر پوشيده و مجهز به دستگاه هاي تهويه و خنك كننده مطابق با استانداردهاي جهاني، بخش هاي اداري و آموزشي،  بوفه هاي پذيرايي و مبلمان ساحلي و محوطه سازي زيبا از ديگر بخش هاي پارك آبي ويبيت در جزيره كيش است. علاوه  بر ساكنان بسياري از گردشگران در گروه هاي سني مختلف با استفاده از امكانات اين مجموعه لحظات بسيار شاد و خاطره انگيزي را تجربه مي كنند.

گفتني است رشته کایت بردینگ یکی از رشته های زیر مجموعه فدراسیون جهانی بادبانی است که از سال 1394 به طور رسمي  به مجموعه خانواده فدراسیون قایقرانی ایران اضافه شده است. فدراسیون قایقرانی ایران شصت و پنجمین عضو رسمی انجمن جهانی کایت بردینگ است.