اشرف غنی : بندرچابهار، مسیری بنیادی برای افغانستان است

کابل- ایرنا- رییس جمهوری افغانستان در مراسم تحلیف نمایندگان جدید مجلس سنای این کشور ، بندر چابهار را مسیری بنیادی برای افغانستان عنوان کرد و گفت: کابینه هند سرمایه گذاری در این بندر را تصویب کرده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

'محمد اشرف غنی' روز شنبه در مراسم سوگند نمایندگان جدید مجلس سنا، با اشاره به راه های ترانزیتی مهم افغانستان، یاد آوری کرد که بندر چابهار یکی از مهمترین مسیرهای ترانزیتی برای افغانستان است که با گشایش آن ، فرصت های جدید برای افغانستان ایجاد می شود.

اشرف غنی، افغانستان را بصورت واقعی قلب آسیا خواند و گفت : بدون ثبات افغانستان، ثبات در آسیا را باید ناممکن دانست.

وی افزود: برای اولین بار با کشور چین به توافق رسیده ایم ،تا از بندر واخان در بدخشان افغانستان به چین وصل شویم و ار راه لاجورد ،نیز این کشور از طریق آسیا میانه به بحیره سیاه و اروپا وصل شود.

رییس جمهوری افغانستان منابع آبی این کشور را مهم ودومین سرمایه ملی این کشور خواند گفت: با استفاده درست از این منابع ، افغانستان به مرکز تولید انرژی منطقه مبدل خواهد شد .

اشرف غنی ،به مدیریت درست معادن این کشور ،برای پیشرفت تاکید کرد.

وی با تاکید به برقراری صلح در افغانستان گفت: طی سه ماه گذشته اجماع عمومی کشورهای منطقه برای برقرای صلح در این کشور بوجود آمده است.

اشرف غنی از مجلس سنای افغانستان در خصوص معرفی کابینه خواهان حوصله مندی شد و گفت: بزودی کابینه را معرفی می کند و حوصله مندی آنان نتیجه خوبی خواهد داشت .

این در حالی است که 100 روز از تشکیل و مراسم تحلیف دولت جدید افغانستان می گذرد اما تاکنون کابینه این کشور معرفی نشده و عدم معرفی کابینه مردم افغانستان را نگران کرده است .

گزارش ها حاکی از وجود اختلافات بین رییس جمهور اشرف غنی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی دولت وحدت ملی برای تشکیل کابینه دولت جدید است.

چابهار