استقبال گردشگران کیش از جشنواره نوروزی باغ راه

جشنواره نوروزی باغ راه کیش با اجرای برنامه های و آیین های سنتی، هرروزه میزبان جمع گسترده شهروندان وگردشگران است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جمع گسترده گردشگران و شهروندان در منطقه باغ راه خبر از یک رویداد جذاب و تفریحاتی می دهد که این نقطه را تبدیل به پاتوقی عیدانه کرده است.

عبور نسیم ملایم نوروزی در میان چادرهای اقوام باعث می شود که بوی مطبوع آش و غذاهای محلی در فضا گسترده شود و گردشگران را به سمت موسیقی دلنشین اقوام و سنت هایشان که در حال نمایش است، جذب کند.

 نمایشگاه آثار و صنایع دستی که از شیرینی های محلی گرفته تا چرم های دست ساز و سوزن دوزی ها را شامل می شود، نیز در باغ راه طرفداران خود را دارد. فضای باغ راه مملو از گردشگرانی است که هر کدام در یک سمت و سو مشغول لذت بردن از تفریحات پیش بینی شده هستند.

مهناز امیری، مدیر امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به استقبال گسترده شهروندان  وگردشگران نوروزی از فضای به وجود آمده، درباره جشنواره نوروزی باغ راه گفت: جشنواره نوروزی باغ راه که از 16 اسفندماه آغاز شده با 80 غرفه و 15 چادر عشایری از شهرهای مختلف کار خود را آغاز کرد و برنامه های متنوعی چون: موسیقی سنتی، اجرای سنت های اقوام مختلف و فروش سوغات و صنایع دستی را ارائه کرد ضمن اینکه ما در این بخش یک فروشگاه نیز مختص زنان کارآفرین داریم که در آن به ارائه صنایع دست ساز می پردازند.

وی درباره بخش هفت سین این نمایشگاه که در اسفند ماه برگزار شد، توضیح داد: بخشی از این جشنواره پیش از عید برگزار شد که مربوط به سفره هفت سین بود و با استقبال گسترده شهروندان و گردشگران رو به رو شد به نحوی که می توان گفت مردم آموخته اند که هر سال کلیه مایحتاج و وسایل مورد نیاز سفره هفت سین و پذیرایی عید خود را از این نمایشگاه تامین کنند.

مدیر امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش، ادامه داد: بیش از 50 کارآفرین بانو در زمینه های مختلف نظیر: صنایع دستی، شیرینی و ... در این جشنواره حضور دارند ضمن اینکه ما بخشی به نام سفره ایرانی نیز در این جشنواره داریم که غذاهای سنتی ایرانی را به صورت بهداشتی به گردشگران ارائه می دهد و تا امروز استقبال خوبی را شاهد بوده است.

امیری درباره برنامه های سنتی حاضر در باغ راه توضیح داد و گفت: در این جشنواره اقوام استان های مختلفی چون: ترکمن صحرا، سیستان و بلوچستان، عشایر فارس، کرمانشاه و .... که بالغ بر 15 گروه عشایری هستند حضور دارند که آیین های مختلفی را به نمایش گذاشته اند.

وی افزود: در جشنواره باغ راه عشایر برنامه های گوناگونی نظیر: موسیقی سنتی و اجرای سنت های هر منطقه را در کنار ارائه شیرینی و کلوچه محلی داشته اند ضمن اینکه ارائه صنایع دستی عشایر نیز از جمله جذابیت های دیگر حضور این گروه های فعال در باغ راه بوده است.

مدیر امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش، درباره برنامه های تفریحی باغ راه گفت: علاوه بر برنامه هایی که ذکر شد، ما هر روز دو ساعت برنامه های تفریحی شامل : تقلید صدا، موزیک سنتی، ملل و ... را در کنار قرعه کشی و اهدای جوایز داریم به نحوی که باعث شده باغ راه به پاتوق گردشگران تبدیل شود.

در واقع باغ راه از ساعت 18 تا پاسی از شب فعالیت دارد که در آن کودکان و بزرگسالان از فضای موجود لذت می برند.

شایان ذکر است که جشنواره نوروزی باغ راه تا 15 فروردین ماه در مجموعه باغ راه ایرانی کیش ، جنب دروازه کرمان ادامه دارد.