سیستان و بلوچستان در هفته‌ای که گذشت

از اختصاص ۳۵۰ میلیون دلار به طرح توسعه بندر چابهار تا برگزاری مسابقات بین‌المللی ووشو

خبرگزاری تسنیم: اختصاص۳۵۰ میلیون دلار به طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار توسط صندوق توسعه، و برگزاری مسابقات بین‌المللی ووشو با حضور ۱۵ کشور در استان سیستان و بلوچستان از مهم ترین عناوین اخبار سیستان و بلوچستان در هفته گذشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیستان و بلوچستان در هفته گذشته شاهد اتفاقات و رخدادهای متعددی در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ادبی بود که به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌شود.

درخواست جوانان چابهار برای تأسیس دانشگاه‌های صنایع مهندسی‌

مشاور امور جوانان فرماندار ویژه چابهار گفت: ایجاد زیرساخت‌های کامل آموزشی و آموزش عالی از جمله تأسیس دانشگاه‌های صنایع مهندسی در حوزه‌های پتروشیمی، فولاد، خودروسازی و مهندسی صنایع شیلات از ‌درخواست‌های جوانان چابهاری است.

مسلمانان اجازه ندهند استکبار از ناحیه مسائل مذهبی و طایفه‌ای تفرقه‌افکنی کند

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: مسلمانان نباید اجازه دهند که دشمنان اسلام از دو کانال یعنی مسائل مذهبی و طایفه‌ای، تفرقه بیندازند.

رشد 50 درصدی مشارکت خیرین در توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون، مشارکت خیرین در توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان از رشد 50 درصدی برخوردار شده است.

کسب رتبه دوم کشوری توسط شورای فنی سیستان و بلوچستان

معاون امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شورای فنی استان سیستان و بلوچستان در سال 92 در بین شوراهای فنی استان‌های کشو توانسته رتبه دوم کشوری را کسب کند.

سران فتنه مورد رأفت اسلامی قرار گرفتند؛ دفاع از آنان معنا ندارد

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در مورد سران فتنه نهایت رأفت اسلامی انجام شده و دیگر دفاع معنا ندارد و در شرایط کنونی تکلیف سران فتنه روشن است.

بیش از 6 هزار نفر در کاروان سفرنامه سلامت به سیستان و بلوچستان ویزیت رایگان شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان گفت: با حضور کاروان سفرنامه سلامت و امید در سیستان و بلوچستان 6 هزار و 94 نفر در چهار شهرستان استان ویزیت رایگان شدند.

بیش از 2000 طرح اشتغال‌زایی در سیستان و بلوچستان اجرا شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: طی 9 ماهه امسال، 2 هزار و 465 طرح اشتغال‌زایی از محل اعتبارات بانکی و صندوق اشتغال کمیته امداد در این استان اجرا شده است.

سرفصل‌های دوره‌های آموزشی و پژوهشی باید بازنگری شوند

رئیس مرکز آموزش مدیریت دولتی گفت: بازبینی در رویکردها و برنامه‌های مراکز آموزش و پژوهش لازم بوده و برای این منظور تعریف سرفصل‌های جدید آموزشی و پژوهشی ضروری است.

صادارات 40 میلیون دلاری محصولات تولیدی سیستان و بلوچستان

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: واحدهای صنعتی استان سیستان و بلوچستان از ابتدای سال تاکنون کالاهای تولیدی استان را به ارزش 40 میلیون دلار صادر کردند.

روابط عمومی‌ها آیینه تمام نمای عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستند

کارشناس مسئول روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند افکار عمومی و دید مثبت آنان را نسبت به عملکرد دستگاه‌های اجرایی افزایش دهند و آیینه تمام نمای عملکرد دستگاه‌های اجرایی هستند.

همایش سران طوایف جنوب شرق کشور در قصرقند برگزار می‌شود

رئیس شورای بخش ساربوک قصرقند گفت: در آینده‌ای نزدیک همایش سران طوایف جنوب شرق کشور در شهرستان قصرقند برگزار می‌شود لذا دهیاران و شوراهای بخش ساربوک باید در این همایش حضوری فعال داشته باشند.

صادرات از پایانه مرزی بین‌الملللی میلک رشد 26 درصدی داشته است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: در 9 ماهه نخست امسال، صادرات از پایانه مرزی بین‌الملللی میلک سیستان رشد 26 درصدی و در زمینه مسافر از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است.

نمایشگاه کتاب دهه فجر در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: 21 کمیته تعاون ستاد دهه فجر با مسئولیت مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی و مشورت و همراهی بخش‌های غیر دولتی اجرای برنامه‌های دهه فجر را در سیستان و بلوچستان برعهده دارند.

خبازی‌های آزادپز سیستان و بلوچستان موظف به نصب تابلو هستند

معاون اجرایی امور شعب تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: بنا به دستورالعمل معاونت اجرایی رئیس جمهور و رئیس کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان تمام خبازی‌هایی که با آرد آزاد فعالیت می‌کنند تابلوی فروش نان آزاد برسردربشان نصب کنند.

مردمی بودن یکی از افتخارات نظام اسلامی ایران است

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همان‌طور که عامل اصلی پیروزی انقلاب مشارکت عمومی بود امروز هم این مردم هستند که اعضای مجلس و رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند و این مردمی بودن از افتخارات این نظام است.


چابهار