اجلاس ادواری شورای نمایندگان اکو در کیش برگزار شد

اجلاس ادواری شورای نمایندگان دائم همکاری اقتصادی عضو اکو شامگاه چهارشنبه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون مدیر کل همکاریهای چند جانبه بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه این اجلاس در جمع خبرنگاران افزود: 227 امین اجلاس ادواری شورای نمایندگان اکو با حضور اعضا در کیش برگزار شد.

ابوالفضل محمد علیخانی گفت: دستور کار و برنامه این نشست تدوین نقشه راه اجلاس شورای وزرای عضو اکو می باشد.

وی اظهار کرد: بیست و سومین نشست شورای وزرای عضو اکو 28 فروردین ماه سال آینده در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار می شود.

وی تصریح کرد: آشنایی با ظرفیت و پتانسیل های جزیره کیش از دیگر برنامه های نمایندگان عضو اکو می باشد بر این اساس اعضای عضو اکو بازدیدی از جزیره کیش و امکانات موجود آن خواهند داشت.

معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در جمع اعضای عضو اکو گفت: کیش منطقه‌ای متفاوت با سرزمین اصلی است و مناسبات ملی و بین المللی در این جزیره مرجانی مقداری متفاوت‌تر از سرزمین اصلی می باشد.

سعیدی افزود: جزیره کیش 35 هزار سکنه دارد و سالانه حدود 2 میلیون توریست از مناطق مختلف داخل و خارج از کشور از این جزیره زیبا دیدن می‌کنند.

وی اظهار کرد: مجموعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در اهداف کلان خود به دنبال افزایش جمعیت توریسم در این جزیره مرجانی است.

وی افزود: اکو فرصت بزرگی از حیث منابع و تجربه و دارای شرایط ویژه‌ای است که بازارهای بزرگ اقتصادی را در منطقه کشورهای عضو اکو در بر می گیرد.

سعیدی تصریح کرد: اکو از حیث انرژی و بسیاری جهات دیگر فرصت های بزرگی در خود نهفته است.

وی معتقد است جهان امروز جهان شبکه است و اکو می‌تواند نقش کلیدی را در این زمینه هم در حوزه منطقه و هم حوزه بین الملل ایفا کنند.

وی افزود: جزیره کیش و اکو می تواند از فرصت‌های مثل یادگیری، اشتراک زیرساخت‌ها و تقویت و توسعه آنها و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات در عرصه های اجتماعی و اقتصادی همکاری خوبی داشته باشند.

سعیدی اظهار کرد: اقدامات همگرایانه ما می‌تواند شرایط بهتری را در عرصه‌های جدید برای ما بگشاید و ما به عنوان یک مرکز توریستی و یکی از سه جزایر زیبای مرجانی جهان می توانیم نقش خوبی را در راستای اهداف اکو ایفا کنیم.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: کیش مرکز برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مختلفی در منطقه آزاد است و اعضای اکو می توانند از این فرصت برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهره ببرند.

وی در عین حال پیشنهاد کرد که اعضای اکو با مطالعه لازم می‌توانند بنا به اقتضائات کشورهای خود، کیش را مرکزی برای ارائه سرویس های مالی و بین المللی انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: کیش می تواند مرکزی برای نوآوری و کارآفرینی در حوزه کشورهای عضو اکو باشد و بر این اساس ما آمادگی داریم و از هرگونه پیشنهاد اعضای عضو شورای اکو استقبال می‌کنیم.

سازمان همکاری اقتصادی (Economic Cooperation Organization)، به طور مخفف اکو یک سازمان اقتصادی منطقه‌ای است که سه کشور ایران، پاکستان و ترکیه در سال ۱۳۴۳ (۱۹۶۴) نخستین بار آن را پایه‌ریزی کردند.