اتصال مستقیم جزیره کیش با ظرفیت 600 مگابایت به شبکه ملی دیتای کشور

همزمان با دهه فجر 484 پروژه ارتباطی و مخابراتی در استان هرمزگان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، محمود واعظی همزمان با دهه فجر و حضور در استان هرمزگان از  484 پروژه ارتباطی و مخابراتی با اعتباری بالغ بر 2710 میلیارد ریال بهره برداری کرد.

احداث، نصب و راه اندازی مرکز مانیتورینگ طیف فرکانس در جزیره ابوموسی، اتصال مستقیم جزیره کیش به ظرفیت 600 مگابایت و جزیره  قشم به ظرفیت 300 مگابایت به شبکه ملی دیتای کشور، توسعه پهنای باند دیتای اپراتورها در استان به ظرفیت 900 مگابایت از جمله این پروژه ها است.

همچنین ایجاد مسیر پشتیبان ارتباطات ملی استان هرمزگان، شیراز و بندرعباس، توسعه پهنای باند انتقال اپراتورها به میزان 4 هزار و 367 لینک E1 ، توسعه و تکمیل زیرساخت برق مناطق بندرعباس، جاسک، بریزک، لیردف، توسعه شبکه ملی فیبرنوری در استان به میزان 422 کیلومتر از دیگر پروژه هایی است که به بهره برداری رسید.

از سوی دیگر توسعه ارتباطی 14 جزیره خلیج فارس و اتصال آنها به هم، توسعه و احداث ارتباطات زیرساخت بندر جاسک، راه اندازی سرویس ثبت نام کارت ملی هوشمند از دیگر پروژه های افتتاح شده در استان هرمزگان است.

پهنای باند اینترانت نیز در سطح پست شهرستانهای استان از 25 کیلوبایت به 1 مگابایت افزایش یافت و پروژه های توسعه بخشی transport در 150 نقطه توسط همراه اول افتتاح شد و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل نیز پروژه های نسل 3 و 4 موبایل را افتتاح کردند.

همزمان با بهره برداری از پروژه های ارتباطی استان هرمزگان، شرکت پست و استانداری هرمزگان تفاهم نامه همکاری امضا کردند و شرکت مخابرات استان هرمزگان نیز 70 پروژه مخابراتی را افتتاح کرد.