معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در برنامه زنده تلویزیونی سیمای مرکز کیش تاکید کرد:

ابداع و نوآوری، فعالیت های دانش بنیان و تقویت فناوری اطلاعات از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش است

دکترمسعود توفیقی در برنامه زنده تلویزیونی سیمای مرکز کیش از آغاز بکار برج نو آوری و رو نمایی از سند راهبردی کیش در هفته دولت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون توسعه مدیریت این سازمان در برنامه تلویزیونی سیمای خدمت مرکز کیش ویژه گرامیداشت هفته دولت با اشاره به اینکه تیم مدیریتی سازمان از بدو ورود به جزیره کیش در صدد تنظیم یک سند راهبردی مطابق با چشم انداز 1400 در جهت ایجاد هماهنگی بین اضلاع تاثیر گذار در روند توسعه کیش است گفت: اثر بخشی مالی و کار آمدی سرمایه انسانی با تمرکز بر یک برنامه راهبردی جامع حاصل می شود از این رو با برگزاری دویست جلسه با کارگروه های مختلف و فعالیت کارشناسی برگزار شد این سند راهبردی بر مبنای یک چشم انداز، ماموریت ها، طرح های مد نظر و جدول زمانبندی تهیه و مستند شد و یک کتاب به عنوان سند راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش تهیه شد که در هفته دولت رو نمای خواهد شد.

وی کاربردی بودن را مهم ترین مشخصه این سند راهبردی برشمرد افزود: باتوجه به تغییرات شرایط جامعه دوره این سند راهبردی تا 1400 در نظر گرفته شده که این برنامه کوتاه مدت تاثیر گذار تر و خروجی مشخص و قابل پاییش و اندازه گیری باشد.

دکتر توفیقی همچنین از آغاز بکار برج نو آوری کیش در هفته دولت خبر داد و اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقودی جزیره بحث نو آوری ابدا و اختراع بود و با توجه به اینکه افزایش تقاضا در زمینه شرکت های دانش بنیان از مزیت های جزیره کیش است مقرر شد شرایط بهینه ای برای اشتغال جدید و مقوله منابع انسانی دانش بنیان و استارت آپ ها فراهم شود.

وی افزود: به همین دلیل تفاهم نامه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضاء شد تا سازمان به نمایندگی از طرف دولت این حوزه را برعهده گرفته و طرح ها و پروپوزال های برخوردار از شرایط فیزیکی لازم در زمینه فعالیت های دانش بنیان و استارت آپ ها پذیرش شوند.

معاون توسعه مدیریت سازمان اظهار داشت: برای ایجاد زیر ساخت فیزیکی و شرایط فیزیکی لازم جهت تقویت حضور استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در موضوعات محدود و مرتبط با محورهای فعالیت کیش در حوزه های تعریف شده و شفاف همچون میکروآلکا و جلبک های دریایی، تولید دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی و هایتک اقدامات زیر ساختی طرح ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه ساختمان برج فناوری و نو آوری کیش خریداری شده و در هفته دولت به طور رسمی گشایش می یابد گفت: این برج یک نوع شتاب دهنده است که شرایط استقرار 40 دفتر کاری خیلی عالی در آن تعبیه شده و نظام نامه فعالیت آنها هم پیش بینی شده است.

دکترتوفیقی با اشاره به اینکه در جزیره کیش ورودی چرخه تبدیل ایده به محصول کم است و آنچه را که ما ورود داریم چرخه تبدیل محصول و تجاری سازی محصول و ورود به بازار است گفت: در حال حاضر عمده تمرکز ما بر فعالیت شرکت هایی است که در مرحله تولید ایده و طراحی تولید محصول اولیه هستند و باید تجاری سازی کنند.

وی با تاکید بر اینکه از فعالیت هایی که محصولات آن بر مبنای مزیت های جزیره کیش باشد استقبال خواهیم کرد گفت: در سال های 80 و 81 اولین پارک های علمی و فناوری را در کشور ایجاد کرده ایم که باحمایت خاص مقام معظم رهبری در صنایع دفاعی، هوا و فضا، فناوری نو، نانو پیشرفته قابل توجهی را داشته ایم.

معاون توسعه مدیریت سازمان در بخش دیگری از سخنان خود حوزه فناوری اطلاعات را از بخش های مهم مرتبط با فعالیت های ساکنان و گردشگران کیش عنوان کرد و گفت: با توجه به اهمیت این حوزه، امسال را سال آی سی تی و گسترش راهبردی و استراتژی این حوزه تعیین کردیم.

دکترتوفیقی با تاکید بر اینکه تمرکز بر مبنای نیاز مشتری است تصریح کرد: اولویت ما نیاز ساکنان کیش و بهبود فرایندهایی بود که بیشترین ارتباط و بیشترین مراجعه مردمی را داشت و در جهت شفافیت و تسهیل انجام فرایند های سازمان حرکت کردیم.

معاون توسعه مدیریت سازمان با بیان اینکه با توجه به موقعیت جزیره کیش امکان اجرا، الزمات و اجرای فناوری اطلاعات در این منطقه فراهم تر است گفت: در هفته دولت نرم افزار حقوقی سازمان که از بخش های بسیار پر مراجعه است رو نمایی خواهد شد.

وی از ایجاد و بکارگیری نرم افزار های تخصصی فناوری و پیاده سازی این سیستم در اداره ثبت شرکت ها برای انجام فعالیت هاو ارائه خدمات بر بستر اینترنت خبر داد و گفت: صدورکارت کیشوندنی و بخش های املاک نیز نهایی شده و فعالیت در این بخش ها نیز به صورت الکترونیکی و دیجیتالی می شود.

دکترتوفیقی با بیان اینکه یکی از مهمترین سرمایه های ما مستندات ما است گفت: در حال دیجیتالی شدن اطلاعات و مستندات سازمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه نقش کارت کیشوندی کم رنگ شده از ایجاد کاربردهای مختلف برای این کارت در آینده نزدیک خبر داد و افزود: باتوجه به پذیرش و نوبت دهی بیمارستان کیش به روش اینترنتی، تخفیف برخی خدمات از طریق کارت کیشوندی میسر است و بزودی کارت دیجیتالی و کارت کیشوندی در یک قالب ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جزیره کیش با وجود وسعت محدود جمعیت ارزشمندی از اقوام ایرانی را در خود جای داده است گفت: کیش برند مطرح گردشگری کشور است که در رونق صنعت گردشگری ایران اسلامی نقش مهمی ایفا می کند به طوریکه برای بسیاری از هموطنان هنگام انتخاب مقصد گردشگری، جزیره کیش در 4 گزینه اول قرار دارد.

دکتر توفیقی همچنین منابع انسانی سازمان منطقه آزاد را یک سرمایه اجتماعی ارزشمند خواند و گفت: ما به لحاظ نیروی انسانی با تجربه و با سابقه کاری بالا و سابقه تحصیلی در مقایسه با سرزمین اصلی از یک ثروت خوب برخوردار هستیم. بخش خصوصی جزیره کیش هم از سرمایه انسانی توانمندی برخوردار است و همین امر توسعه و پیشرفت کیش را تسهیل می کند.

وی بابیان اینکه همواره در خدمت سرمایه گذاران و ساکنان کیش هستیم تصریح کرد: با هدف ارائه خدمات مطلوب به ساکنان و فعالان اقتصادی جزیره کیش هر هفته یک روز مشخص را به ملاقات حضوری و گفتمان نزدیک با این عزیزان اختصاص داده ایم و یکشنبه هر هفته 8 تا 10 صبح فرصت ملاقات برای ساکنان گرانقدر جزیره کیش و طرح مسائلشان بر قرار است.

معاون توسعه مدیریت سازمان در پایان ابراز امیدواری کرد مجموعه فعالیت ها و طرح های اجرا شده در جزیره کیش، روند توسعه و رونق همه جانبه این منطقه آزاد تجاری- صنعتی را تقویت کرده و سرعت بخشد.