آیین گشایش اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته در کیش

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته با حضور مسئولان و فعالان این حوزه در جزیره کیش آغاز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین گشایش این نمایشگاه عصر روز چهارشنبه 7 مهر

علیرضا مناقبی رئیس مجمع واردات ایران و رئیس هیأت مدیره انجمن واردکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان جزیره کیش برای برگزاری این نمایشگاه  گفت: ما اعتقاد داریم تولید در هر کشوری اهمیت ویژه ای دارد و وارد کنندگان قانونی با پایبندی به اهداف عالیه کشور برای اعتلای سرزمینشان تلاش می کنند.

وی با بیان اینکه هدف آنها مقابله با افرادی است که در مسیر غیر قانونی فعالیت می کنند، گفت: وارد کنندگان قانونی مواد غذایی و آشامیدنی خود را در همه حال حامی، همراه و همیار تولید کنندگان می دانند. کسانی که به صورت قانونی وارد کننده مواد اولیه خوراکی هستند، می توانند مواد خوب و با کیفیت در اختیار تولید کننده بگذارند تا تولید کننده بتواند تولیدی با ارزش افزوده داشته باشد و تولیدات خود را در تمام بازارهای  داخلی و خارجی عرضه کند.

مناقبی افزود: وارد کنندگان قانونی به بخش تولید کمک می کنند زیرا این ها عاملی خواهند شد تا تولید داخلی کشور در مسیری پویا راه خود را ادامه دهد و دارای رقیب باشد تا در یک بازار برابر کیفیت خود را ارتقاء دهد. یک تولید کننده واقعی در مسیرهای پویایی تولید و تأمین مواد اولیه مصرفی نیاز به وارد کننده واقعی، صحیح العمل و قانونمند دارد.

رئیس مجمع واردات ایران ضمن اشاره به اینکه بزرگترین تولید کنندگان در دنیا، بزرگترین وارد کنندگان نیز هستند، گفت:  امروزه قوانینی وضع می شود تا با عملکرد نا صحیح افراد مقابله شود، اما در عمل کسانی که قانونمند فعالیت می کنند باید آن قوانین را اجرا کنند. ما نا خودآگاه افراد قانونمند را در مسیر بروکراسی اداری قرار می دهیم که نتوانند فعالیت کنند.

وی در پایان خواست تا تلاش شود فعالیت های این حوزه در مسیر قانونی که نظارت بر آن انجام می شود، حرکت کند تا بتوان با قاچاق مقابله کرد.

همچنین دکتر بهروز جنت مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به اینکه هر شخص در طول عمر خود حدود 30 تا 70 تن مواد غذایی مصرف می کند، گفت: مواد غذایی مصرفی تأثیر به سزایی در سلامت افراد دارد.

وی در ادامه گفت: در قسمت نظارت، شناسنامه دار بودن فعالیت بازرگانان و تولید کنندگان برای ما مهم است زیرا برای هر محصول تولیدی یک پاسخگو قرار دارد که مسئولیت آن کار را پذیرفته است.

دکتر جنت تصریح کرد: در کشورهایی که در این حوزه ارتقاء پیدا کردند، دولت، پاسخگوی نخست نیست. پاسخگو کسی است که کالا را وارد یا تولید کرده است.

دکتر جنت با بیان اینکه اقتصاد دارای دو وجه و دو بازوی تولید و بازرگانی است، افزود: باید با سیاست های درست و برنامه ریزی، به گونه ای عمل کنیم تا اقتصاد وابسته ای نداشته باشیم و سازمان غذا و دارو نیز در این راه کوشش فراوانی انجام داده است.

دکتر احمد حلت مدیر مسئول مجله موفقیت نیز در این مراسم در خصوص ذهن، افکار، اندیشه و انرژی مثبت برای رسیدن به اهداف مختلف از جمله جذب گردشگر مطالبی را ارائه کرد.

شایان ذکر است، اولین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی، آشامیدنی و صنایع وابسته از 7 مهر آغاز شد و تا روز شنبه 10 مهر در جزیره کیش ادامه دارد.