نایب رئیس شورای عالی استان ها؛

آموزش کودکان راهگشای شکل گیری شهر ایده آل است

نایب رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به اهمیت فرهنگسازی و آموزش در راستای شکل گیری شهر ایده آل گفت: آموزش کودکان از مهد کودک و دبستان راهگشای شکل گیری شهر ایده آل است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، فیروز آقایی در این همایش، شهر ایده آل را دغدغه ذهنی بشر از دوران اولیه خواند و در این باره گفت: شهر ایده ال از زمانی که بشر با یکجا نشینی به ترک غار نشینی اقدام کرد آغاز شد.

وی با اشاره به نظریات فلاسفه در ادوار مختلف تاریخی اظهار کرد: فلاسفه ای نظیر ارسطو، افلاطون، فارابی، خواجه نصیر، ابن سینا و ... در نظریات خود به این نتیجه رسیده اند که انسان ها برای رسیدن به سعادت نیازمند زندگی با  آسایش و آرامش کامل هستند.

نایب رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به 20 شاخصه مهم در راستای شکل گیری شهر ایده آل بیان کرد: این شاخصه ها در طول زمان تغییر می کنند زیرا شهر ایده آل مختص یک زمان نیست بلکه به معنای مجموعه ای از ویژگیها برای دست یافتن به سعادت است. 

آقایی ادامه داد: شهر ایده آل از لحاظ ظاهر دور از آلودگی صوتی و زیست محیطی است اما به نظر من برای رسیدن به شهر ایده آل باید کار را از مقاطع پایه آغاز کنیم. 

وی افزود: کودکان ما باید بفهمند که در آینده به کجا باید برسند و اهداف آنها چیست؟ اینکه صرفا به 20 گزینه درباره شهر ایده آل بسنده کنیم، درست نیست و  باید آموزش را دریابیم. 

نایب رئیس شورای عالی استان ها تاکید کرد: شهر ایده آل شهری است که در آن دروغ گفته نشود. شهر ایده آلی شهری است که دو رویی از آن فرار می کند و شهروند آن به خود اجازه نمی دهد صدای خود را بالا ببرد تا دیگران را آزرده خاطر سازد. در واقع شهر ایده آل به معنای احترام واقعی است که در شان انسان هاست. 

آقایی احترام به همنوع را از ویژگی های مهم شهر ایده آل خواند و گفت: به صورت ظاهر چیزی که عنوان می شود این است که شهر ایده آل باید سرانه فضای سبز بالایی داشته باشد، آرامش شهر و معابر زیبا، فرهنگ صحیح آپارتمان نشینی و ... از جمله خصایص این شهر ایده ال است اما قطعا توجه به شان انسانی در صدر این ویژگی هاست.

وی در پایان با اشاره به تمدن کهن کشورمان، فرهنگ ایرانی را در راستای توسعه شهری پیشرو خواند و اظهار کرد: منشور کوروش سالها پیش از میلاد مسیح منزلت ایرانی را در قالب احترام به همنوع، دعوت به آرامش و توجه به مناعت انسانی ترسیم کرده است به نحوی که بهترین مقاله نویسان دنیا در مقابل وی سکوت می کنند.

شایان ذکر است، هفتمین نمایشگاه شهر ایده آل  تا 30 آذر ماه به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش بر پاست لذا علاقمندان می توانند از ساعت 18 الی 22 به بازدید از این بخش بپردازند