معاون فرهنگي، اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش:

آموزش فرهنگ كيشوندي تلاش براي حفظ ارزشهاست

معاون فرهنگي، اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش به اجراي برنامه آموزش فرهنگ كيشوندي در جزيره كيش اشاره كرد و گفت : اين برنامه تلاش براي حفظ ارزش ها و داشته هاي فرهنگي جزيره كيش است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، "ابراهيم رضواني" در جلسه پاياني دوازدهمين نشست مشترك معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور در تشريح اقدامات انجام شده در جزيره كيش افزود: امنيت براي تمام آحاد جامعه به ويژه بانوان ، رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و احترام به حقوق ديگران ارزشهايي است كه برخلاف بسياري از نقاط كشور در كيش وجود دارد و بايد براي حفظ آنها تلاش كرد.

وي با اشاره به اجراي دوره هاي آموزشي فرهنگ كيشوندي گفت: در اين دوره هاي آموزشي كه تا كنون 11 دوره از آن برگزار شده، متقاضيان دريافت كارت كيشوندي در يك دوره آموزشي با قوانين و مقررات زندگي در كيش آشنا مي شوند و در يك محفل گروهي مانند سوگند وكلا ميثاق كيشوندي را مي خوانند.

معاون فرهنگي، اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته آمار طلاق در كيش 4 درصد كاهش داشته و آمار ازدواج نيز 18 درصد رشد داشته است كه اين روند مثبت بايد در جزيره كيش حفظ شود.

رضواني كيش را جزيره اي پاك توصيف كرد و اظهار داشت: در حالي كه در ديگر نقاط كشورمان معضل اعتياد مشكلات زيادي را ايجاد كرده است، در جزيره كيش تلاش شده با صدور دفترچه اشتغال و آزمايش هاي پزشكي و الزام كارفرمايان به استخدام پس از دريافت دفترچه اشتغال، زمينه ورود افراد مبتلا به مواد مخدر از بين رفته و كيش تبديل به جزيره اي پاك و سالم شود.

وي توانمندسازي خانواده هاي تحت حمايت سازمان ها و دستگاههاي حمايتي در جزيره كيش و ساماندهي هنرمندان و استفاده از گروههاي هنري بومي در جزيره كيش را از ديگر دستاوردهاي سازمان منطقه آزاد كيش در جهت توسعه فرهنگي و اجتماعي اين منطقه آزاد عنوان كرد.

رضواني در پايان معاونت فرهنگي، اجتماعي و گردشگري در دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور را جايگاهي ويژه توصيف كرد كه براي نخستين بار در كشور ايجاد شده و خواستار پيگيري هاي ويژه از سوي اين معاونت براي رايزني با نيروي انتظامي براي ايجاد پليس ويژه براي مناطق آزاد كشور، تبادل محصولات و گروههاي فرهنگي و هنري بين مناطق آزاد و اعزام گروههاي هنري مناطق آزاد به خارج از كشور از طريق رايزني هاي فرهنگي شد.