آمادگی فرودگاه بين المللي کیش برای پذیرش ایرباس 380

فتاحی مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش از آماده شدن باند جنوبی اين فرودگاه برای پذیرش ایرباس 380 بصورت کاملا استاندارد، خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، فتاحی با اشاره به اينكه پس از چند سال وقفه در مرمت سطح باند جنوبی، با حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه تحت مديريتشان مرمت و بازسازی باند جنوبی در دستور کار قرار گرفت افزود: با پذیرش پیشنهاد ارائه شده و مطالعات ميداني وسيع، پروژه باند جنوبی جهت پذيرش ایرباس 380 دوباره طراحی شد و مراحل اجراي طرح با كمترين هزينه و رعايت تمامي استانداردهاي لازم از بهار 94 آغاز شد.

فتاحی در خصوص شرايط لازم و استاندارد برای پذیرش ایرباس 380 گفت: دو تاکسی وی و یک جت وی به طور اختصاصي برای ایرباس 380 طراحی شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه بیش از 50 درصد بوده است.

وي افزود: امید است باتوجه به نصب روشنایی باند و روشنایی سیستم اپروچ براساس کتیگوری دو، یک باند کاملا استاندارد جهت ایرباس 380 در دهه فجر سال 95 به بهره برداري برسد.

به گفته مدير فرودگاه بين المللي كيش در اجراي اين طرح شرکت فرودگاههای کشور، سازمان هواپیمایی کشوری و گروه پدافندی مستقر در جزيره کیش با فرودگاه بين المللي كيش تعامل مناسب و موثري داشتند.